
| Tudatos Vásárló
A répa már kész, ti készen vagytok?
Örömmel tudatjuk, hogy elkészült a répa! Nem is akármilyen, hanem igazi mesebeli, amit lehet húzni, ráncigálni, segítségül hívni a nagypapit, nagymamit, Bodri kutyát… Keressétek meg, fotózzatok, és gyertek el a Tudatos Vásárló Fesztiválra! Esztergomiak, győriek és székesfehérváriak előnyben.
Csak hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba:
A répa egy installáció, amely a Tudatos Vásárlók Egyesületének pályázati felhívására készült. A szerencsés nyertes Bajkó Péter és Barabás Anna, akik megvalósíthatták a tervüket az orosz népmese története alapján. Ezúttal is köszönjük a remek alkotást!
A répa készítésről további fotók itt láthatók >>>
Az installáció a szeptemberi Tudatos Vásárló Fesztiválok beharangozója. Ha már tudatos vásárló vagy, ott a helyed, ha még nem, akkor éppen azért. Lesz vetélkedő, játék, zene és persze sok-sok finomság helyi termelőktől. Gyere el, nézz szét, játssz, ha kérdésed van tedd fel nekünk vagy a helyi zöld szervezeteknek (Fúzió Egyesület, Reflex, Ekoku). Mindenkit szeretettel várunk!
Tudatos Vásárló Fesztivál helyszínei:
- Székesfehérvár: 2011 szeptember 3. (szombat) Alba Pláza előtti tér 9:00h
A fesztivál képeit megbézheted itt >>>
- Győr: 2011 szeptember 4. (vasárnap) ETO Park Nagysándor József utca 31. 8-18h
A fesztivál képeit megbézheted itt >>>
Ízelítő a TVE 2009. évi pécsi, nyíregyházi és veszprémi Helyi Termék Fesztiváljáról
A tudatos vásárlást segíti a TVE Zöldtérképe. Találd meg a hozzád legközelebb lévő piacot, bioboltot, ivókutat, kölcsönzőt vagy javítóműhelyt! 19 kategória közül választhatsz. Keresd a jó helyeket!
Székesfehérvár Zöldtérképe >>>
Ahol a tudatos vásárlók mutálódnak…
A programról
A Tudatos Vásárló Fesztiválok a “Helyi termék vásárlást népszerűsítő kampány” című KEOP-2009-6.1.0/B/09-2010-0096 jelű pályázat keretében valósulnak meg.
Közreműködő szervezet: Energia Központ Nonprofit Kft.
Irányító hatóság: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
A Helyi termék vásárlást népszerűsítő kampány célja, hogy népszerűsítse a helyi termékeket, és gyakoribbá tegye a közvetlenül a termelőtől történő vásárlást; kedveltté tegye a piaci ős- és kistermelőktől történő gyakoribb vásárlást; elősegítse a fogyasztó és a termelő közötti közvetlen kapcsolat kiépítését, a termékkel kapcsolatos információáramlást, ebből adódóan a termék előállításával kapcsolatos ellenőrizhetőséget, azok környezetkímélőbb előállítását; valamint lehetőség teremsen arra, hogy az érdeklődők olyan helyi termelőket valamint hasonló érdeklődésű fogyasztókat ismerjenek meg, akikkel közösen vásárlói köröket alakíthatnak ki.