Találat a #Hulladék, #Ital, #Környezetvédelem, környezetszennyezés, #Lakóhely, környék, #Víz címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
12 féle ásványvizet kellett kivonni a forgalomból
12 különböző ásványvíz forgalmazását tiltotta meg és kötelezte a gyártókat a termék visszahívására a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága. A tételeket a nitrition koncentráció és a Pseudomonas aeruginosa engedélyezett határértéket meghaladó tartalma miatt kellett visszagyűjteni.
Zöld Otthon mindenkinek
Energiatakarékosság lépésről lépésre
Az energiatakarékos életmóddal két legyet üthetünk egy csapásra: hozzájárulunk környezetünk egészségéhez, és még spórolhatunk is vele. Az ad hoc változtatások helyett érdemes azonban szervezetten megújítani a háztartást, hogy hosszú távon minél nagyon haszonra tehessünk szert.
BOLYGÓ, Zöld Otthon mindenkinek
TerraCycle – a gilisztáktól a chipses zacskókig
Nehezen újrahasznosítható hulladékokat gyűjtenek, hogy aztán használati tárgyakat készítsen belőlük, világszerte 23 országban. Az újrahasznosítással készült termékeket később online, vagy nagyobb áruházakban lehet megvásárolni. A kezdeményezés tavaly itthon is elindult, egyelőre a gyűjtési fázisban tart.
BOLYGÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Óceán Műanyag Projekt
Rengeteg szemét kerül évente a folyókba, tengerekbe, óceánokba. Ennek a szemétnek nagy része műanyag, ami több mint 1 millió élőlényre jelent veszélyt. A műanyagok felhalmozódnak a tengeri élőlények szervezetében, és így a táplálékláncon keresztül a mi szervezetünkbe is eljuthatnak.
Zöld Otthon mindenkinek
Formaldehid: a legfőbb beltéri levegőszennyező
Bútorvásárlásnál talán még kevésbé figyelünk annyira az összetevők esetleges veszélyeire, mint például a hétköznapi élelmiszer vagy kozmetikum vásárlásakor. Pedig a formaldehid kellemetlen lakótárs, bútoraink nagy részével kéretlenül költözik a lakásunkba, esetenként durva allergiát okozva.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Mennyi gyümölcs van a mesefigurás gyümölcslevekben?
- #Baba, gyerek
- #Étel-ital
- #Gyerekeket célzó marketing
- #Ital
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
A gyerekeknek szánt termékeket általában mesefigurákkal próbálják meg eladhatóbbá tenni. A gyerek ez alapján választ, és legyen bármilyen pocsék is az adott termék, nagy eséllyel a kosárban végzi. Kíváncsiak voltunk, mi a helyzet a kétdecis, gyerekeket célzó gyümölcslevek terén, ezért párat leemeltünk egy nagyobb szupermarket polcáról, és milliméter papírral mutatjuk meg, hogy a dobozhoz képest mennyi gyümölcslé került a mesefigurás ivólevekbe.
BOLYGÓ
Ökokaland öko nyereményekkel. Csatlakozz te is!
Ha tényleg érdekel a környezettudatosság, szeretsz játszani és nyerni is, akkor neked készült az ÖKOKALAND internetes játék. Játszható egyedül vagy csoportosan is. Keresd fel az oldalt, és próbáld ki magad!
BOLYGÓ, FOGYASZTÓ
Ilyen egy fenntartható fesztivál
A S.U.N. fesztivál egyik fontos missziója, hogy felhívja az emberek figyelmét olyan témákra, mint a fenntartható fejlődés, permakultúra, környezetbarát építkezés és a pszichedelikus kultúra. A szervezők ezért a 6 napos zenei fesztivált a környezettel kapcsolatos programokra építették. Július 27-ig még élőben is megnézhetitek, milyen egy fenntartható feszt.
BOLYGÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Nemet mondtak a palackozott vízre
Az amerikaiak évente 70 milliárdnál is több műanyag palack vizet vásárolnak. Ezzel a mennyiséggel 370-szer körbe tudnánk rakni a Földet. Felismerve a műnyag palackok gyártásának fenntarthatatlanságát, San Francisco vezetése elsőként mondott nemet az egyszer használatos pillepalackokra.
BABA-MAMA, BOLYGÓ, Zöld Otthon mindenkinek
58,5 tonna italoskartont gyűjtöttek a gyerekek
Lezárult az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) idei gyűjtőprogramja. 170 oktatási intézményben, mintegy 44.000 iskolás és óvodás gyerek összesen 58,5 tonna, vagyis mintegy 1,7 millió darab tejes és gyümölcsleves dobozt gyűjtött szelektíven országszerte.