Találat a #Fogyasztóvédelem, #Megtévesztő reklám, #Televízió, média címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Utasjogok okostelefonon
Nagyon kellemetlen, amikor az utazás nem a terveknek megfelelően alakul. Előfordulhat, hogy törölnek egy járatot, vagy a hotel nem felel meg a hirdetésben közölt információknak – az ilyen helyzeteket könnyebb kezelni, ha tisztában vagyunk a jogainkkal. Ezt segíti az új Európai Bizottság új okostelefonos alkalmazása
FOGYASZTÓ
Nem minden szúnyogriasztó, ami annak látszik
Az ÁNTSZ közleményben hívja fel a figyelmet arra, hogy körültekintőnek kell lenni szúnyog- és kullancsriasztó szerek vásárlásakor.
FOGYASZTÓ
Reklámtrükkök ABC-je: astroturfing
Ez az egyik legpofátlanabb gerillamarketing eszköz. Az astroturfing a cégek, lobbicsoportok által létrehozott álmozgalmak életre hívása. Nem csak marketingeseket és beépített hangadókat foglalkoztat szép számban ez az ipar, de már komoly szoftvereket is kifejleszettek arra, hogy csőbe húzzák az „aktív” állampolgárokat.
FOGYASZTÓ
Bírság a Vodafone-nak és a Magyar Telekomnak
A megtévesztő reklámjaikért a GVH megbírságolta a Vodafone-t és a Magyar Telekomot. A két cég 2010 és 2011-es mobilinternet kampányaikban azt állította, az ő szolgáltatásuk a “legjobb” és “leggyorsabb” a piacon. Hogy hogyan lehet két különböző szolgáltatás egyszerre a legjobb ugyanazon a piacon, már önmagában rejtélyes.
FOGYASZTÓ
Tudományos élelmiszercímkék
Decembertől a gyártók csak tudományosan megalapozott állításokat tüntethetnek fel az élelmiszereken. Az Európai Bizottság elfogadta azt a jegyzéket, amely egybegyűjti az élelmiszerek csomagolásán olvasható, egészséget befolyásoló tájékoztató kijelentéseket.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Zöld smink – társadalmi felelősségvállalás a gyakorlatban
2009-ben négy vezető világmárka és egy lobbiszervezet szolgált rá a Fogyasztóvédelmi Világszervezet Rossz Vállalat díjára, amelyet a versenyzők a környezetvédelmi szempontból felelőtlen társadalmi magatartásuk miatt kaptak.
FOGYASZTÓ
Csatornafedő, hajókötél, szóbeszéd
A reklámipar sokszor a tényleges humort sem nélkülözi, legyen szó akár egy csatornafedőről vagy buszmegállóról. Viszont nem árt tisztában lenni vele, hogy akármennyire szellemesek is, ezek is csak el akarnak adni nekünk valamit.
FOGYASZTÓ
Túlreagáljuk az élelmiszerbotrányokat
Az elmúlt években számos élelmiszerbotránytól volt a hangos a sajtó. A botrányokat követő fogyasztói magatartásról és annak változásáról kérdeztük a Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi Karának adjunktusát, Dr. Kasza Gyulát.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Internetes hibajavítás hálózat nélkül
Lassul, akadozik. Eltűnik, visszajön. Működik, de nem úgy, ahogy kellene. Bejelentjük a szolgáltatónál, de mire kijönnek, megjavul. Mit tehetünk, ha még az sem egyértelmű, hogy mi a hiba és ki a hibás?
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Kiskorúaknak szóló reklámok miatt bírságolt a GVH
A GVH két eljárásában is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg kiskorúaknak szóló tájékoztatások miatt. A Nappy kutyus, a Filly királyi család és az Egmont matrica forgalmazóira összesen 2.000.000 Ft bírságot szabott ki a hatóság.