fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Bírság a Vodafone-nak és a Magyar Telekomnak

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A megtévesztő reklámjaikért a GVH megbírságolta a Vodafone-t és a Magyar Telekomot. A két cég 2010 és 2011-es mobilinternet kampányaikban azt állította, az ő szolgáltatásuk a “legjobb” és “leggyorsabb” a piacon. Hogy hogyan lehet két különböző szolgáltatás egyszerre a legjobb ugyanazon a piacon, már önmagában rejtélyes.

A GVH szerint a Vodafone kampányokban megjelent reklámszövegek („Magyarország leggyorsabb mobil adathálózata”, „Nálunk böngészhetsz a leggyorsabban a hazai mobilszolgáltatók közül”) a fogyasztókban azt a benyomást kelthették, hogy a Vodafone nyújtja számukra a legnagyobb le- és feltöltési, illetve webböngészési sebességet. Az adatok azonban, amelyekre a Vodafone hivatkozik, koránt sem reprezentatívak.

A Vodafone saját felmérése eredményeire alapozva emelte ki saját hálózati szolgáltatásának saját kedvező tulajdonságait. A felmérések eredményei azonban legfeljebb magyarországi nagyvárosok területén lettek volna igazolhatók, a reklámok azonban országszerte minden fogyasztónak szóltak. A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás a reklám fő üzenetének megfogalmazásával megtévesztette a fogyasztókat.

A  Magyar Telekom 2011. február 24. és 2011. március 31. között a mobil adathálózatát népszerűsítő kampányában „a leggyorsabb mobil adathálózat” és a „leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat” üzeneteket emelte ki, ezzel azt közvetítette a fogyasztók felé, hogy ha a Magyar Telekom hálózatát használják, akkor mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatást vehetik igénybe. Ez az állítás szintén nem állja meg a helyét, mivel a mérések, melyre az állítást alapozták csak a letöltés és a feltöltés sebességére vonatkoztak, és egyáltalán nem vizsgálták például a webböngészési sebességet, sem a sikeresség arányát a le- és feltöltések, valamint a webböngészés során. Mivel a Magyar Telekom túlegyszerűsített üzenete sem támasztható alá semmilyen méréssel, a GVH a Magyar Telekomot is bírság megfizetésére kötelezte.

A jogszerűtlen összehasonlító reklámok miatt a GVH a Vodafone-t 50. 000 000 forint, a Magyar Telekomot pedig 100 000 000 forintnyi bírság megfizetésére kötelezte. 

 

Forrás: GVH

Kép (cc) alachia

***

Tetszik a TudatosVásárló.hu és szívesen olvasod cikkeinket? Ez egy nonprofit oldal, a Tudatos Vásárlók Egyesülete tartja fenn. Minimális forrásaink vannak a működtetésre. Kérjük, hogy te is támogass bennünket, hogy több hasznos cikket publikálhassunk!
 
Oszd meg a cikket a facebookon! Klikkelj a cikk címe mellett!

 

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Ne dőlj be a zöldre festési praktikáknak és a hangzatos marketing szövegeknek! Összegyűjtöttünk néhány tipikus ál-zöld állítást, amik mögött a leggyakrabban nem áll valós fenntarthatósági törekvés. Pörgesd végig, kerüld el őket Te is. Nem igazán tiszta számodra, mit tekinthetünk zöldre festésnek? Itt leírtuk, mi az a greenwashing, a zöldre festés, és mi a baj vele?, itt […]

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok