Találat a #Fogyasztóvédelem, #Megtévesztő reklám, #Televízió, média címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Mediális iránytű: Tévézz okosan!
A tévécsatornák műsorözönének veszélyeiről beszélni mára elég lapos, de továbbra is ugyanolyan érvényes nekifutás. A tévézzokosan.hu üzenete abban különbözik a megszokott kifogásoktól, hogy a naponta televíziózással töltött időt adottnak veszi, és a lebeszélés helyett inkább az átgondolt tévézésben igyekszik segítséget nyújtani.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Ketreces biotojást húsvétra!
Szemfüles olvasónk bionak tűnő ketreces tojást kapott lencsevégre egy hazai szupermarketben. A helyzet tragikomikumát emeli, hogy dupla buktatóról van szó,nemcsak a gyártó neve, de a bolti kiírás is finoman szólva megtévesztő.
FOGYASZTÓ
A legidegesítőbb reklámok: a zöld gyomor nyert
A legtöbb tévézőnél a porkajás reklámok mellett a zöld gyomorbáb verte ki a biztosítékot, de élen jár a „hüvelygomba megvitatása” is. Az utóbbi idők legidegesítőbb reklámját kerestük olvasóink segítségével. Köszönjük a szavazatokat!
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A letölthető termékeket kínáló honlapok nagy része megtévesztő
Az Európai Bizottság vizsgálata szerint a számítógépre vagy mobilra letölthető termékeket kínáló weboldalak 75%-a nem felel meg a fogyasztóvédelmi előírásoknak. A magyar hatóság 6 honlapot ellenőrzött, amelyből 5-nél derítettek fel szabálytalanságokat.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Kevesebb akciós újság kerül a postaládánkba
Az előző évben csökkent a kereskedők akciós újságjainak száma, viszont sokkal több táblagép hirdetéssel találkozunk – derült ki a GfK Hungária legutóbbi kutatásából.
FOGYASZTÓ
Megtévesztő jelölések az élelmiszercímkéken
Cukormentes! Csökkentett zsírtartalmú! – harsogják az öles betűk, és már kapjuk is le a dobozt a polcról. Hiszen ki akarna cukros vagy zsíros terméket venni, ha lehet „egészségeset” is? Ám a vonzó feliratok mögött megbújó igazságot sokszor a kis betűk rejtik.
FOGYASZTÓ
Győzött az ecet!
2011 elején fordultunk a GVH-hoz a Calgon ecetes TV reklámja miatt. Végre pont került az ügy végére, és nem is akármilyen eredménnyel. A GVH 15 millió forintra bírságolta a Calgon forgalmazóját fogyasztók megtévesztése miatt.
FOGYASZTÓ
Reklámkritika: Magyar Plasztikai Sebészeti Központ
El kell ismerni, a Te mit takarsz el? kampány rengeteg igen korszerű reklámeszközt vet be. Látszik, hogy komolyan foglalkoztak vele, valószínűleg sokba is került. Azt hiszem, itt kb. kimerül mindaz a jó, amit el lehet róla mondani.
FOGYASZTÓ
Nemzeti színek és a Hungarikum szlogen miatt GVH bírság az Auchannak
A GVH megállapította, hogy az Auchan tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes termékeinek népszerűsítése során valótlanul azt a látszatot keltette a fogyasztóban, hogy magyar terméket vásárol.
FOGYASZTÓ
Mire panaszkodtunk a legtöbbet 2011-ben?
Lejárt szavatosságú termék, jogtalannak vélt bírság, indokolatlanul magas törlesztő részlet? Mely szolgáltatásokkal szemben érkezett a legtöbb fogyasztói panasz 2011-ben? A Budapesti Békéltető Testület éves jelentéséből kiderül.