| Tudatos Vásárló
Kevesebb akciós újság kerül a postaládánkba
Az előző évben csökkent a kereskedők akciós újságjainak száma, viszont sokkal több táblagép hirdetéssel találkozunk – derült ki a GfK Hungária legutóbbi kutatásából.
Jó hír, hogy összességében 10 százalékkal csökkent az akciós újságok száma 2011-hez képest. Míg az előző évben országosan 1144 reklámújság jelent meg, addig 2012-ben 1034 ilyen lapot adtak ki az áruházak és áruházláncok – mutatják a GfK Hungária Leaflet Monitor 2012. évi adatai.
A legnagyobb mértékben, egyötödével, a diszkontok kiadványainak száma csökkent, a szupermarketek 15 százalékkal, a hipermarketek pedig 10 százalékkal kevesebb akciós kiadványt jelentettek meg. A csökkenés az egyes üzlettípusokat eltérő mértékben érintette, vannak, akik növelni tudták a példányszámot: a barkácsáruházak 10 százalékkal, a hazai élelmiszerkereskedelmi 4 százalékkal, a drogériák pedig ugyanannyi újságot jelentettek meg. Az apadás relatív, a kiadványok számának csökkenése magával vonta a terjedelem bővülését is a hipermarketek és a szupermarketek esetében.
A szokásos termékeken felül a lapjain a technológiai újdonságok is megjelennek, elterjedésük nyomon követhető a hirdetési számok alakulásában: 2011-ben még csak 129 alkalommal szerepeltek táblagépek az akciós termékek között, 2012-ben viszont már ennek több, mint háromszorosa volt ez a szám (462). Az e-könyv olvasóknál ennél csekélyebb mértékű volt a növekedés, 42-ről 57-re emelkedett a hirdetett termékek száma.
Forrás: GfK sajtóközlemény
Támogatom az oldalt adóm 1%-ának felajánlásával. A Tudatos Vásárlók Egyesületének adószáma: 18245770-1-43