Találat a #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok, #Ruházat címkére
Cikkek rendezése
DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Így kerüld a mérgező felnőtt- és gyerekruhákat
Három egyszerű fogyasztóvédelmi tanács elővigyázatos ruhavásárláshoz.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Henrich Alkotói Szint: Közösségi alkotótér iparművészeknek
Két éve történt, hogy Katona Barbara és Hegedűs Anna potenciális műhely után nézve a Heinrich ház második szintjén elterülő szobasokaságon sétált keresztül. Azonnal meglátták az élettel teli, barátságos alkotói szint lehetőségét, s szerencsére meg is ragadták azt. Ez lett a Henrich Alkotói Szint, a fiatal iparművészek alkotói tere. Az egyik szervezővel, Zeher Katalinnal beszélgettünk.
BABA-MAMA, DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Vállalják a felelősséget a ruhaláncok?
A pamutgyártás hatalmas ökológiai lábnyoma, a túlfogyasztás és a harmadik világbeli ruhaipari munkások sokszor nevetségesen alacsony fizetése és embertelen munkakörülményei miatt a globális méretekkel bíró ruhaipari cégeknek óriási a felelősségük. Vajon a hazánkban is jelen lévő, a piacot kifejezetten a fast fashion, vagyis az olcsó, eldobható divattal elárasztó cégek mennyire érzik felelősségük súlyát? 10 bolthálózat egy-egy boltját, honlapját néztük végig.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Kelet-Európában is kizsákmányolják a ruhaiparban dolgozókat
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Ruházat
- #Shopping consciously
A Rana Plaza 2013-as tragédiája óta egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a textilipar távol-keleti munkásai súlyos árat kénytelenek fizetni az európai divathóbortokért. A Clean Clothes Campaign napokban megjelent kutatása bebizonyítja, hogy Kelet-Európában sem rózsásabb a helyzet.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Vajon ki kaszál a kesun?
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Ép test
- #Étel-ital
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Shopping consciously
Cikksorozatunkban az indiai kesudió-feldolgozó üzemekben tapasztalható munka- és termelési körülményeket vizsgáló tényfeltáró kutatás eredményeibe adunk betekintést. A kutatást a Tudatos Vásárlók Egyesületének partnere, a brit Traidcraft Exchange készítette 2013-ban. Első körben azt mutatjuk be, hogyan telnek a munkások mindennapjai.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – Felelős szavak
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen apróbb változások történhetnek, ha az érintett vállalatok felelősséget vállalnak a kérdésben.
DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
AWARE: Az egyetlen magyar öko ruhamárka
Fordult már meg a kezei között katonai sátorponyva, kézzel szőtt kendervászon és csipke is, vadászik a különleges alapanyagokra. Kollekcióit használt alapanyagokból készíti, mégsem ettől érzi különlegesnek. Majoros Zitával, az AWARE öko ruhamárka tervezőjével beszélgettünk a kollekciójáról és a ruhaipar fenntarthatatlanságáról.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – A vevői erő hatása
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen hatása van a szupermarketek vevői erejének a mangó beszállítói láncára. Kockázatkerülési taktikáik miatt rendszerint a lánc másik oldalán dolgozó munkások kerülnek méltatlan helyzetbe.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Mennyire etikusak az élelmiszergyártók?
Sokszor elhangzik, hogy a fogyasztók tudatosságán múlik többek között az is, hogy a fejlődő országok munkásai milyen körülmények között élnek. Néha azonban nehéz megítélni, hogy melyik márka mellőzésével vagy támogatásával tudunk segíteni. Az Oxfam nevű civil szervezet olyan szemléletes adatbázist állított össze, amely megkönnyíti a döntést.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Ismerd meg a címkéket: UTZ Certified
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Termékcímkézés
- #TVE Hírek
Ezen a héten újabb címkével bővítjük (öko)címke adatbázisunkat. Az UTZ Certified egy fenntarthatósági program kávét, kakaót és teát termelő farmerek számára, amely keretében meglévő, ismert márkájú termékeket gyártó és forgalmazó cégekkel működhetnek együtt.