Találat a #Étel-ital, #Felelőtlen marketing, #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája, #Gazdasági egyenlőtlenségek, #Környezetvédelem, környezetszennyezés, #Reklám, #Természetvédelem, biodiverzitás, #Víz címkére
Cikkek rendezése
KONYHA ÉS KERT
Teszt: nagy konyhai robotgépek
55 nagy konyhai robotgépet teszteltünk laboratóriumban nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetekkel együtt. Vizsgáltuk többek között, hogy milyen jól aprítják, szeletelik, keverik, dagasztják az ételt, milyen könnyen kezelhetők, és mennyire strapabíró a motor.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Nem tabu – így beszélj a gyerekkel a pénzről
A magyar családokban a pénzügyek átbeszélésének még nincs igazi gyakorlata. Pláne, ha problémák merülnek fel a családi költségvetéssel. Pedig ahhoz, hogy a fiatalok okos pénzügyi döntéseket hozzanak, szükségük van alapvető pénzügyi kompetenciákra. Hogyan beszéljünk a pénzről a családban, hogyan fejleszthetjük a gyerekek pénzügyi tudatosságát?
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Gyenge biztosíték ez etikus ruhára – Ethical Trading Initiative
Vajon a különböző etikus, fenntartható kezdeményezésekhez tartozó márkák jobbak a problematikus, fast fashion láncokhoz képest? Dobos-Nagy Emese divatújságíró az Ethical Trading Initiative-vel együttműködő magyar gyártókat kereste meg. Az átláthatóság legkisebb jelét sem tapasztalta.
BOLYGÓ
Környezet- és Természetvédelmi Minisztériumot Magyarországnak – írd alá Te is!
- #Klímaváltozás
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Nagylátószög
- #Természetvédelem, biodiverzitás
A Tudatos Vásárlók Egyesülete is aláírta azt az online petíciót, amelyben hazai civil szervezetek követelik az önálló Környezet- és Természetvédelmi Minisztérium helyreállítását.
KONYHA ÉS KERT
Neziskové organizácie z krajín Višegrádskej štvorky budú spolupracovať na podpore konceptu Fairtrade
Fairtrade Česko a Slovensko (CZ/SK), Nadácia Integra (SK), Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska (PL),) a Association of Conscious consumers (HU) budú spolupracovať na podpore konceptu Fairtrade vo všetkých štyroch stredoeurópskych krajinách. Zástupcovia organizácií to oznámili v novembri na štvrtom ročníku Národnej fairtradovej konferencii v Brne.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Daalarna, Nanushka és a többiek – mennyire etikusak a hazai brandek?
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Ruházat
Egyre több hazai márka törekszik a fenntartható, etikus működésre, vagy új szereplőként eleve ebben a szellemben lép a piacra. A magukat fenntarthatónak valló magyar dizájnermárkák legtöbbje viszont nem rendelkezik olyan független tanúsítvánnyal, amely garantálná a valóban társadalmilag felelős gyártást, a jobb munkakörülményeket. Mengyán Eszter, a fenntartható divattal foglalkozó Holy Duck! blog alapítója megkérdezte, mit tesznek mégis.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Goals for Good – így érd el hatékonyan a céljaidat! Online kurzus
Sokat gondolkozol céljaidon és azon, mi tesz igazán boldoggá? Itt van egy izgalmas képzés arról, hogyan tűzd ki okosan céljaidat, és hogyan érheted el azokat. Mindezt úgy, hogy a Bolygónak se okozz kárt. A Goals for Good online kurzus anyagait itt találhatod.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Kender és hegyek – Fair Wear ruhák itthonról
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Ruházat
Magyarországon több olyan gyártót is találunk, amelyek valamelyik etikus kezdeményezéshez csatlakozott ismert ruhamárkának gyártanak. Cikkünkben a Fair Wear Foundation-tagokkal együttműködő hazai vállalkozásokat mutatunk be, Dobos-Nagy Emese divatújságíró kereste fel őket.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
3 ruhacímke, ami garantáltan menő
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Ruházat
- #Termékcímkézés
Olyan független minősítő rendszereket mutatunk, amelyek logóival ruházati termékeken is találkozhattok. A Fairtrade, a GOTS és az Oeko-Tex címkéi garantálják, hogy a gyártás során figyelmet fordítottak a munkakörülményekre, a bérezésre és a környezeti fenntarthatóságra.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Fekete Péntek: tavaly 27 milliárd forintot költöttünk el egyetlen napon
- #Elektronika, számítástechnika
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Ruházat
- #Televízió, média
Az Amerikából indult, hálaadást követő vásárlási láz két éve őrjítette meg igazán a magyarokat, 2017-ben az utolsó három hónap online költésének több mint ötödét szórtuk el ezen a napon.