Találat a #Emberi jogok, esélyegyenlőség, #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok, #multik, #Nagylátószög, #Ruházat címkére
Cikkek rendezése
Uncategorized
Az édes-keserű cukornádtermelés
Több ezer munkás dolgozik Malawiban cukornád ültetvényen, ahol kihasználják és alulfizetik őket. A cukorfelvásárló cégek nem érdekeltek.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Az elköteleződés hajtja a fairtrade piacot
A legtöbb európai szerint támogatni kell a fejlődő országokban élőket. Ennek egyik eszköze a méltányos kereskedelem.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
9 érv a méltányos kereskedelem mellett
Biztonságos élelmiszer, tisztább környezet, javuló megélhetés – csak néhány ok, amiért érdemes a méltányos kereskedelmet választani.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A 365 napos ruhadiéta
Anya és lánya egy napon úgy döntöttek, egy kerek éven át nem vásárolnak ruhát. Nem, nem külföldön, valahol távol tőlünk, hanem Magyarországon. Van-e esély kilépni a fogyasztás ördögi köréből? Anyát és lányát kérdeztük.
DIVAT, FOGYASZTÓ
Zöld ruhák: Tanúsító védjegyek, címkék
Létezik néhány olyan tanúsító védjegy, amely garantálja, hogy az adott ruházati termékben nincsenek veszélyes vegyi anyagok, sőt, azt is, hogy a gyártási folyamat környezetbarát módon zajlott.
Uncategorized
Az Apple piszkos pénzügyei
Elkerült adók, kiszervezett termelés, offshore cégek – ezek mind részei az Apple stratégiájának, ami lehetővé tette, hogy a cég akkora vagyont halmozzon fel mint Németország pénzügyi tartaléka.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Mire költöttük a pénzünket 2014-ben?
Egy magyar ember átlagosan 908 ezer forintot költött 2014-ben, ami az EU átlag fele. A legnagyobb kiadást az élelmiszerek és rezsi jelentette.
BOLYGÓ
Pozsonyi közösségi kertek
A szlovák fővárosban alakuló-változó közösségi kerteket mutatunk be.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Húsvétváró ökovásár Lengyelországban
Idén immár 15. alkalommal rendezik meg Wrocław-ban Európa egyik legnagyobb ökovásárát március 16-23. között.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Lehet-e méltányos a kereskedelem?
Az alternatív kereskedelmet a hagyományos árucserétől eltérő értékek és célok mozgatják: az embereket, azok jólétét, valamint a természeti környezet megőrzését teszi az első helyre a profit növelésével szemben.