Találat a #Aktivista, #Papír, írószer, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Gyerekek és a junk food-reklámok
Gyerekek számára rossz minőségű gyorsételeket reklámozni – világszerte óriási üzlet. Mára már közöttük is megjelentek az elhízással összefüggő felnőttbetegségek, s nemrég egy pofon egyszerű kutatás megmutatta, milyen pusztítást végez a junk food már tíz nap alatt a szervezetünkben.
KONYHA ÉS KERT
Méltányos gyümölcsöt! Csatlakozz Te is a nemzetközi petícióhoz!
A nekünk és más európai fogyasztóknak termelt gyümölcsöket sokszor borzasztó körülmények között állítják elő. A földeken és az üzemekben dolgozók legalapvetőbb jogait világszerte lábbal tiporják, különösen a fejlődő országokban. Tudatos vásárlóként és fogyasztóként is tehetünk azért, hogy ez megváltozzon. Ezzel a petícióval jelezheted a felelős döntéshozók felé, hogy te méltányos gyümölcsöt szeretnél.
FOGYASZTÓ
Se üvöltő pinket, se halálfejeset
Tényleg magától értetődő és megváltoztathatatlan, hogy a gyermekjátékok és ruhák piaca, valójában maga a gyermekek világa pinkre és kékre, hercegnősre és halálfejesre, Jégvarázsosra és Pókemberesre szakadt? Kit zavar a fiús és lányos játékok harca? És mért rendkívül káros, hogy a Star Wars-os figurák közül szép lassan kihagyták Leia hercegnőt?
Zöld Otthon mindenkinek
Segíts megtalálni a fenntartható papírzsepit, WC papírt!
Több olyan független minősítés is van, amelyek segítik a fogyasztót, hogy környezetkímélőbb terméket válasszon. Tudod, hol lehet venni öko papírzsepit vagy WC papírt? Írd meg nekünk, és közkinccsé tesszük a hamarosan megjelenő adatbázisunkban.
FOGYASZTÓ
Így védd meg a gyerekedet az internetes reklámtól!
Miért veszélyesebbek az internetes, mint a televíziós reklámok a gyerekeinkre? Megdöbbentő adatok arról, amikor a gyerek már jobban ért a nethez mint a szülő, és milyen ára van annak, ha túl kényelmesek vagyunk.
FOGYASZTÓ
Szexista, paternalista és bárgyú
A reklám megkedveltetésére indított kampány összeszedi, egyesíti és előnyként tünteti fel az összes rossz sztereotípiát, amelyek miatt menekülünk a reklámoktól.
FOGYASZTÓ
Így védd meg gyermekedet a tévéreklámoktól
A gyerekek negyede már egy évesen tévéfüggő, miközben szüleik a reklámokat csak annyira tartják káros jelenségnek, mint a filmekben megjelenő bogarak félelemkeltő látványát. Cikkünkben értelmezzük a jelenséget, és fontos életmódtanácsokkal szolgálunk az elégedett gyerek és szülői korhoz.
Zöld Otthon mindenkinek
Rákot okoznak az elektronikai összeszerelő munkások munkakörülményei
Ma több tucat nemzetközi civilszervezet arra kéri a globális elektronikai ipart, hogy vállaljanak felelősséget, és csökkentsék a káros vegyi anyagok használatát a gyártás során. A kezdeményezést a TVE is támogatja.
FOGYASZTÓ
Szorongás, önbizalomhiány és elhízás
És ez csak néhány a gyerekeket célzó agresszív marketing következményeiből. Hol csapnak le a reklámok gyermekeinkre, és milyen nyomot hagynak bennük?
FOGYASZTÓ
„Gyerekreklám nélkül nincs gyerekmédia sem”
Továbbra is reklámok célpontjai a gyerekek, de legalább drasztikusan csökkent a 12 éven aluliaknak szóló egészségtelen élelmiszerek reklámjainak a száma. Interjú dr. Fazekas Ildikóval, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkárával.