Találat a #Megtévesztő reklám, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
A jó nő jobb, mint egy jó üzlet
Egy dekoratív nő fotójával mindent el lehet adni még áron felül is, legalábbis a férfiaknak – ezt mutatja egy banki szolgáltatásokat vizsgáló teszt.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Megtévesztő reklám?! A GVH-hoz fordulunk Calgon ügyben
Választ kaptunk a Calgontól az ecet mosógép-károsító hatásával kapcsolatos nyílt levelünkre. Mivel az állításaikat alátámasztó kutatást nem érezzük elég megalapozottnak, a GVH-hoz fordulunk.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A Helen Doron nyelviskola reklámja
Mikor kell belépni a karrier frontján zajló öldöklő küzdelembe? Meddig maradhat kívül egy csecsemő a sikerért folytatott verseny mezőnyén? A Helen Doron nyelviskola válasza: három hónapos korig.
FOGYASZTÓ
Reklámkritika: Élethalálharc
„Élve vagy halva!” – harsogja a 9 mm nevű energiaital hirdetése. Úgy tűnik, háborús helyzet van. Mindennapos küzdelem a talpon maradásért, nemcsak a munkahelyen, hanem a partiban is.
FOGYASZTÓ
Álcázott reklám miatt büntették az Axel Springert
A GVH 1-1 millió forintra büntette a Phytotec Hungária Bt-t és az Axel Springer Kft-t, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor szerkesztői tartalomnak álcázott reklámokat tett közzé.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Lezártuk a bukszákat
A TVE akcióját támogatva, Görög Zita lezárta a járókelők bukszáját a pénteki Ne vásárolj semmit! napon. Ha el akarod kerülni a túlköltekezést karácsonykor és az év többi napján, olvasd el tippjeinket.
FOGYASZTÓ
Reklámtrükkök ABC-je: A csúsztatás diszkrét bája
A reklám lényege, hogy megpróbál „különbséget” sugallni A termék és B termék között. Mivel a termékek valójában nem különböznek egymástól, trükköket kell bevetni. A nyelvi csúsztatás vagy ferdítés is ilyen.
FOGYASZTÓ
Reklámtrükkök ABC-je: Az étlapok titkai
Azt gondolnánk, az étlap egyszerű információtár, amelyből megtudhatjuk mi az aktuális éttermi kínálat. Lehet ízléses és esztétikus, tán még étvágygerjesztő is, de itt kb. véget ér a befolyásolás művészete – legalábbis ezt hiszik a laikusok…
FOGYASZTÓ
Reklámtrükkök ABC-je: Ha a celeb mondja…
Attól, hogy valaki jó sportoló vagy színész, még nem feltétlenül ért a telekommunikációhoz vagy fogkrémhez. Mégis könnyen elhisszük egy-egy hírességnek, ha ilyen terméket reklámoz. Sorozatunk mostani részében a celebek meggyőző erejéről olvashattok.
FOGYASZTÓ
Király = Meztelen
Az Egyedülálló nem egyenlő az Egyedülállóval. Az Infiniti fél Corvin áruházat betöltő hirdetése az emberi értelem minden mást megelőző fundamentumát tagadja, vagyis azt, hogy egy jel azonos önmagával. Szemiotikai okoskodás nélkül ez úgy is megfogalmazható, hogy ennek a hirdetésnek az állítása értelmetlen.