fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Álcázott reklám miatt büntették az Axel Springert

A GVH 1-1 millió forintra büntette a Phytotec Hungária Bt-t és az Axel Springer Kft-t, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor szerkesztői tartalomnak álcázott reklámokat tett közzé.

A Phytotec Hungária Bt. által forgalmazott Iberogast elnevezésű termék reklámja 2009 júniusa és novembere között 10 alkalommal jelent meg az Axel Springer Kft. által kiadott lapokban (Kiskegyed, Kiskegyed konyhája, Hölgyvilág, Fanny) oly módon, hogy a lap adott oldalának 1/3-án a fogyasztók által is felismerhetően a termék reklámja, míg az oldal 2/3-án  a különböző gyomorpanaszokkal foglalkozó, formálisan szerkesztői tartalomnak tűnő, „Amikor a gyomor fellázad” című cikk volt olvasható. A cikk elhelyezéséből nem derülhetett ki egyértelműen az olvasó számára, hogy itt nem egy objektív tájékoztatásról van szó.

A cikk végén ugyan található egy jelzés, hogy fizetett közleményről van szó, de ez csak az impresszumból válik érthetővé. Tehát ha csak az olvasó nem lapoz az újság végére, hogy értelmezze a jelzést, nem tudhatja, hogy fizetett hirdetést lát.

A reklámok egyértelmű célja a termék iránti érdeklődés és a kereslet felkeltése. Ezzel szemben a szerkesztői tartalom elsődleges célja a tájékoztatás, a szórakoztatás, a nevelés, a vélemény kifejezése.

Ebben az esetben egy olyan egységesnek tekinthető kereskedelmi gyakorlat valósult meg, amelynek egy része a fogyasztók számára is felismerhető reklámból, másik része szerkesztői tartalomnak álcázott cikkből állt.

A vizsgált kereskedelmi gyakorlat elsősorban olyan fogyasztók magatartásának a befolyásolására volt alkalmas, akik valamilyen, a reklámban szereplő gyomorproblémában érintettek. Ezért a potenciális fogyasztók az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztói csoportot alkotnak. A fogyasztók fokozottabb kiszolgáltatottsága miatt ezen a területen különös jelentősége van az előírásoknak megfelelő kereskedelmi kommunikációnak.

 

Forrás: GVH

Kép [cc] ixquick

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok