Találat a #Lakóhely, környék, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Csak egy kicsit lett zöldebb a vébé
A szervezők több mint 3,6 millió turistát várnak Brazíliába a világbajnokság idejére. Az esemény 2,7 millió tonna szén-dioxid kibocsátásának fele ezektől a látogatóktól származik majd, a maradék pedig magától az eseménytől. Milyen környezetterhelése lesz, és mivel próbálják ellensúlyozni?
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A megosztással mindenki jól jár
Egyre inkább terjed a világ nagyvárosaiban a javak közösségi megosztásán alapuló fogyasztás. A trend hazánkba is megérkezett, már több tucat megosztáson alapuló netes platform létezik, amelyek használatával a résztvevők szinte észrevétlenül válnak ökotudatos fogyasztókká. A kezdeményezéseket összefogó OuiShare magyar alapítójával, Berkovics Dalmával a fogyasztás új formájáról beszélgettünk.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Azbeszt a házban: mit lehet tenni?
Sokáig népszerű építőanyag volt, ma inkább szabadulnánk tőle. Az ipari használat mellett lakó- és középületek tömegeiben lelhetők fel a tüdőrák kialakulásában vezető szerepet játszó szigetelőanyagok, a különböző azbesztszármazékok. Mit kell tudni róla, és hogyan szabaduljunk meg tőle?
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Reklámtrükkök ABC-je: a szokásaink alapján bombáznak
Hol vannak már azok a napok, amikor csak óriásplakátokkal vagy újsághirdetésekkel bombázták a nagyérdeműt! Hol vannak már azok az idők, amikor kedvenc internetes oldalainkon találomra szórtak ránk mindenféle általános hirdetést! A jövő, sőt a jelen az ún. viselkedésalapú reklám, amely kitapogatja online viselkedésünket, és személyes érdeklődésünkre szabottan próbál minket meggyőzni valamiről.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Budapesti bolhapiac-áruházak: „Megakasztják a globalizáció fogaskerekét”
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Lakóhely, környék
- #Szupermarket, piac, kisbolt
Sok kacat lapul a szekrény mélyén? Ha nem akarjuk kidobni, de nincs időnk egyesével hirdetni, vagy egy bolhapiacon dekkolni az árusstand mellett, irány egy önkiszolgáló bolhapiac-áruház.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Táplálkozzunk egészségesen: a marketingcsapdák
Hogyan lehet viszonylag olcsón, egyszerűen, környezettudatosan étkezni, és hogyan kerülhetjük ki a szupermarketek, termékcsomagolások reklámcsapdáit? Ezúttal ez utóbbiról lesz szó.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Sörben a közösség
A jó sör összehozza az embereket. Erre a jelenségre számos sörreklám is ráugrott, de most nem a reklámokról lesz szó, hanem néhány már-már mesébe illő közösségi kezdeményezésről, amely a sörhöz kötődik.
BOLYGÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Birkabogyó és papír – társadalmi vállalkozás kreatívoknak
A pénznek nincs szaga – talán ez lehetne az egyik mottója annak a walesi társadalmi vállalkozásnak, amelyik birkaürülékből készít papírt. Habár nem éppen szokványos környezetbarát termék, de úgy tűnik a vállalkozás sikeres, amíg van elég birka és birkabogyó…
BOLYGÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Így segíts a madaraknak télen
Ma még nem aktuális, de néhány hét múlva talán időszerű lesz, hogy elgondolkodjuk a madarak téli etetésén. Ez különösen a havas, fagyos időszakban fontos, mert a megfagyott hó miatt nem jutnak elég táplálékhoz.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Gyümölcsszüret a megapoliszban
Az őszi szüret nem csak a vidéki élet velejárója. Egyre szaporodnak az olyan nagyvárosi kezdeményezések, ahol helyi lakók gazdátlan vagy közterületen álló gyümölcsfákat szüretelnek le, és osztják szét rászorulók között, vagy saját használatra feldolgozzák. Az eredmény: friss gyümölcs, kevés környezetterhelés, erősödő helyi közösség.