Találat a #Klímaváltozás, #Nagylátószög címkére
Cikkek rendezése
BABA-MAMA, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A vézna, szemüveges, a Down-szindromás és a cigány – mesekönyvek az elfogadásról
Miközben szülőként azt szeretnénk, hogy a gyermekünk a környezetétől a lehető legnagyobb elfogadást kapja, vajon teszünk-e azért, hogy ő maga is elfogadóvá váljon? Gyereknap alkalmából olyan mesekönyvekből szemezgettünk, amelyek segítenek elfogadni a másságot.
BOLYGÓ, KONYHA ÉS KERT
Újra gyerekek lehetnek – Földhangoló Ökotábor felnőtteknek
Sokan szeretnék újraélni gyerekkorukat: fűben feküdni, tehenet fejni, patakban turkálni, lekvárt főzni, íjászkodni. Ezt az igényt ismerték fel néhányan, és megszervezték a felnőtteknek szóló, immár két éve sikeres nagybörzsönyi ökotábort.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Akik nem akarnak rabszolgatartók lenni
Fair trade desszert, csokikóstoltatás, telefon, vásárlók meggyőzése – csak néhány azok közül a vállalások közül, amelyeket a Fair Trade Világnapi workshopon neves gasztronómiai szakértők, környezetvédő aktivisták, magánszemélyek bevállaltak. Fotóbeszámoló következik.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Kevesebb rabszolgamunka a kakaótermelésben
Egy újonnan megjelent kutatás szerint az UTZ minősítést szerzett kakaótermelők az elmúlt években nem csak magasabb jövedelemhez és stabil felvevőpiachoz jutottak, de a környezetterhelés is csökkent a méltányos kereskedelmi szövetség révén.
KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS
Közösség által támogatott mezőgazdaság Lengyelországban
A TVE munkatársai és önkéntesei Varsó környékén ismerkedtek a közösségi mezőgazdálkodással. Az útról egy lelkes kezdő gazdálkodó, Petersné Balázs Ildikó beszámolóját olvashatjátok.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Tippek sikkes és etikus ruhatárhoz
Szeretnéd tudni, melyek a „jó” márkák, hol érdemes vásárolni – vagy épp hol ne? Sajnos nem olyan egyszerű jó és rossz kategóriákba sorolni a divatcégeket.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Épp elájul, aki a pólódat varrta
Zara, Tesco (F&F), H&M, Armani – egy átfogó kutatás megmutatta, mennyire érdekli a világ 50 legnagyobb ruházati cégét az, hogy a termékeiket varró, ázsiai gyárakban dolgoztatott százezrek keresete elérje a létminimumot.
Uncategorized
Zöldülő online piacterek
Az online piacterek támogatják a tárgyak túlélését, s ezzel a tudatos fogyasztást. Emellett intenzív és profi marketingjükkel állandóan vásárlásra ösztönöznek. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan segítik a legnagyobb online piacterek a valóban környezettudatos döntéseket.
FOGYASZTÓ
Fogyasztóvédelem és fenntarthatóság kéz a kézben
A világ egy óriási lehetőséget szalasztana el, ha nem fűzné szorosabbra a kapcsolatot a fogyasztóvédelem és a fenntartható fejlődés között – magyarázza Amanda Long, a Fogyasztóvédelmi Világszervezet főigazgatója.
SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Nem könnyű pálmaolaj-mentes kozmetikumot találni
A kozmetikumok és tisztítószerek gyakori összetevője a pálmaolaj vagy a belőle készült szintetikus anyagok. A népszerű alapanyag termesztése sokszor az esőerdők pusztulásával jár. Nagyon oda kell figyelni, ha ki akarod szűrni. Lehet, hogy a legjobb, ha kevesebb pipereszert használunk.