Találat a #Kereskedelem, Fair Trade címkére
Cikkek rendezése
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Ismerd meg a címkéket: UTZ Certified
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Termékcímkézés
- #TVE Hírek
Ezen a héten újabb címkével bővítjük (öko)címke adatbázisunkat. Az UTZ Certified egy fenntarthatósági program kávét, kakaót és teát termelő farmerek számára, amely keretében meglévő, ismert márkájú termékeket gyártó és forgalmazó cégekkel működhetnek együtt.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Segítő vásárlás
Designtárgyak, bútor, felújított festékkazetták, étterem és szálloda – csak néhány a Segítő vásárlás védjegyes termékekből és szolgáltatásokból, amelyeket megváltozott munkaképességűek készítenek Magyarországon.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Zöld óvszer februártól
A környezetbarát tisztítószereket forgalmazó Seventh Generation cég alapítója, Jeffrey Hollender, miután a cége 2010-ben csúnyán megvált tőle, idén egy újabb fenntartható termékötlettel rukkolt elő.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Szigorúbb szabályozást kérnek a civilek a szupermarketeknek
- #Aktivista
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #TVE Hírek
2013. december 9-én európai és latin-amerikai civilszervezetek, köztük a Tudatos Vásárlók Egyesülete petíciót adtak át Michel Barnier, az Európai Unió Belső Piaci és Szolgáltatási Biztosa titkárságának, amelyben azt kérik, hogy a Biztos támogassa a kereskedelmi láncok tisztességtelen forgalmazói magatartást megzabolázó szigorúbb európai szabályozást. A petíciót 40 000 fogyasztó írta alá a világ minden tájáról.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Karácsonyi vásárok Budapesten
Az év végi hajrában lassan ideje az ajándékoknak is időt szentelni, erre az egyik legjobb lehetőség a karácsonyi vásár: sokféle, nem feltétlenül szokványos termék. A fájón korai délutáni sötétségben remélhetőleg barátságos fények várnak, és talán még nincs akkora tömeg, hogy ne lenne jó érzés pulttól pultig ráérősen császkálni, keresgélni.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A narancslé útja: nyomor és kilátástalanság
A beszállítók kizsigerelésének ára van. Egy átlagos súlyú férfinak legalább a saját súlya harmincszorosát kell megmozgatnia egy nap. Az narancsligetekben nők és olykor gyerekek is dolgoznak embertelen körülmények között.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A narancslé útja: Ó, koncentráció
A világon ötből három pohár narancslé alapanyaga Brazíliából származik, ahol súlyos koncentráció valósult meg a narancspiacon az elmúlt évtizedekben, s ezért a legerősebb piaci szereplők szinte bármit megtehetnek.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A narancslé útja: dől a lé
- #Étel-ital
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
A 2010-es brazil narancstermés 70 százaléka egyenesen a holland és belga partokon kötött ki, ahonnan továbbszállították az európai piacokra.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A narancslé útja: a brazil narancs
Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, Magyarországra főleg Hollandiából érkezik. Az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Munkások a marokkói földeken: kevés pénz, sok munka
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
A marokkói mezőgazdaságban a legszegényebbek dolgoznak. Sokszor a mezőgazdasági minimálbérnél is kevesebbet keresnek, bejelentés nélkül. Cikksorozatunk harmadik része ezt mutatja be.