Találat a #Kereskedelem, Fair Trade címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Teszt: szupermarketek fenntartható termékkínálata
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 17 budapesti szupermarketet, drogérialáncot és nagyobb bioboltot tesztelt abból a szempontból, hogy mennyire etikus és környezetbarát a kínálata a következő termékekből: kávé, tea, csokoládé, kakaó, banán, ananász.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Rabszolgamunka a magyarországi almatermesztésben
Míg a boltokban a fogyasztó 300-400Ft-ot fizet egy kiló almáért, a termelő ezért már csak 100-150Ft-ot, az almaszedő munkás pedig kevesebb, mint 10Ft-ot kap. Mindez gyakran emberjogi problémákkal, hazai és nemzetközi jogszabályok felrúgásával társul.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Keressük együtt a méltányos almát! – Előadás és műhelymunka
Neked is fontos, hogy az asztalodra kerülő alma termesztésekor az emberi jogok is érvényesüljenek? Hogy ne a rabszolgamunka vagy a környezet kizsigerelése árán legyen elérhető a gyümölcs? Termesztő, értékesítő, fogyasztó vagy? Gyere el a TVE április 14-i programjára, és találjuk ki együtt, hogyan lehet méltányos a hazai alma!
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Hogy készül a narancslé?
A boltokban kapható narancslevek nagy része sűrítményből készül. Gyakorlatilag szétszedik, majd újra összerakják a gyümölcslevet.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Húsvétváró ökovásár Lengyelországban
Idén immár 15. alkalommal rendezik meg Wrocław-ban Európa egyik legnagyobb ökovásárát március 16-23. között.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Milyen a jó csokinyúl?
Összefoglaltuk, milyen csokinyuszit, csokitojást érdemes vásárolni: a hangsúly elsősorban az összetevőkön van, s persze a forrás sem mindegy.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Lehet-e méltányos a kereskedelem?
Az alternatív kereskedelmet a hagyományos árucserétől eltérő értékek és célok mozgatják: az embereket, azok jólétét, valamint a természeti környezet megőrzését teszi az első helyre a profit növelésével szemben.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A banán méltánytalansággal kikövezett útja az európai fogyasztókig
Megjelent a Méltányos gyümölcsöt! kampány legújabb jelentése, amely azt elemzi, hogy az európai szupermarketláncok növekvő piaci koncentrációja, és az ehhez köthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok (Unfair Trading Practices, UTP), hogyan hatnak a banánt termelő kisgazdaságokra és az ültevényeken dolgozókra. Méltányos gyümölcsöt! kampány magyarországi partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A fair trade banántermelők kétszer annyit keresnek, mint a „multinál” dolgozók
Joaquín Vásquez, az ecuadori fair trade és bio termelők szövetkezetének vezetője Magyarországon járt, hogy a fogyasztóknak meséljen a fair trade termelés előnyeiről, nehézségeiről. Kérdések és válaszok a méltányos kereskedelemről.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Fair trade séfek lettek
A Tudatos Vásárlók Egyesületének felhívására több olvasónk is küldött fényképes beszámolót fair trade alapanyagból készült süteményéről. Köszönjük, hogy a jó ügy mellé álltatok! Képes beszámolónk következik.