Találat a #Aktivista, #Gazdasági egyenlőtlenségek, #Szupermarket, piac, kisbolt címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
12 féle ásványvizet kellett kivonni a forgalomból
12 különböző ásványvíz forgalmazását tiltotta meg és kötelezte a gyártókat a termék visszahívására a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága. A tételeket a nitrition koncentráció és a Pseudomonas aeruginosa engedélyezett határértéket meghaladó tartalma miatt kellett visszagyűjteni.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Mennyi gyümölcs van a mesefigurás gyümölcslevekben?
- #Baba, gyerek
- #Étel-ital
- #Gyerekeket célzó marketing
- #Ital
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
A gyerekeknek szánt termékeket általában mesefigurákkal próbálják meg eladhatóbbá tenni. A gyerek ez alapján választ, és legyen bármilyen pocsék is az adott termék, nagy eséllyel a kosárban végzi. Kíváncsiak voltunk, mi a helyzet a kétdecis, gyerekeket célzó gyümölcslevek terén, ezért párat leemeltünk egy nagyobb szupermarket polcáról, és milliméter papírral mutatjuk meg, hogy a dobozhoz képest mennyi gyümölcslé került a mesefigurás ivólevekbe.
KONYHA ÉS KERT
10 lépés a fenntartható élelmiszerfogyasztás felé
- #Bio
- #Helyi élelmiszer
- #Hús, vegetáriánus
- #Ital
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Nem csak egészségügyi szempontból érdekes, hogy mi kerül a tányérra. A gazdasági, társadalmi hatások legalább olyan fontosak, így érdemes alaposan megfontolni, hogy milyen élelmiszert vásárolunk. Az alábbi útmutató segít a fenntartható, környezettudatos és etikus élelmiszerfogyasztás kialakításában.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Kelet-Európában is kizsákmányolják a ruhaiparban dolgozókat
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Ruházat
- #Shopping consciously
A Rana Plaza 2013-as tragédiája óta egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a textilipar távol-keleti munkásai súlyos árat kénytelenek fizetni az európai divathóbortokért. A Clean Clothes Campaign napokban megjelent kutatása bebizonyítja, hogy Kelet-Európában sem rózsásabb a helyzet.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Vajon ki kaszál a kesun? – A szupermarketek árpése és megoldás
- #Egészség, betegség, gyógyulás
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Shopping consciously
- #Zöldség-gyümölcs
Cikksorozatunkban az indiai kesudió-feldolgozó üzemekben tapasztalható munka-és termelési körülményeket vizsgáló tényfeltáró kutatás eredményeibe adunk betekintést. A kutatást a Tudatos Vásárlók Egyesületének partnere, a brit Traidcraft Exchange készítette 2013-ban. Hogyan működik a szupermarketek árprése és milyen megoldások kínálkoznak a problémára?
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – Mindenkinek van feladata
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #multik
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen feladati vannak a szupermarketeknek és a döntéshozóknak.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – Felelős szavak
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen apróbb változások történhetnek, ha az érintett vállalatok felelősséget vállalnak a kérdésben.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – munkások a szegénységi küszöb alatt
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban bemutatjuk a kevésbé ismert, és kevésbé vidám részleteket is. Most a munkások megélhetési körülményeit.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – A vevői erő hatása
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen hatása van a szupermarketek vevői erejének a mangó beszállítói láncára. Kockázatkerülési taktikáik miatt rendszerint a lánc másik oldalán dolgozó munkások kerülnek méltatlan helyzetbe.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – Perutól a polcig
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban bemutatjuk a kevésbé ismert, és kevésbé vidám részleteket is.