Találat a #Aktivista, #Gazdasági egyenlőtlenségek, #Szupermarket, piac, kisbolt címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Nyomás alatt a Lidl
Európai fogyasztók eddig 75 ezer levelet küldtek, most pedig facebook-üzenetekkel és nyílt levelekkel bombázzák a német szupermarket-óriás vezetőjét. Ezzel emlékeztetik arra, hatalmas a felelőssége abban, milyen munkakörülmények vannak dél-amerikai beszállítói ültetvényein.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Itt vásárolhatsz fairtrade teát
Összegyűjtöttük, hol juthatunk hozzá jó minőségű, etikus termelésből és kereskedelemből származó teához.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Írj a legnagyobb banánkereskedőnek!
A Méltányos gyümölcsöt! online felületén egy petíció aláírásával kifejezheted szolidaritásodat és segíthetsz azoknak a gyümölcstermesztőknek, akik a világ másik felén méltatlan helyzetbe kerültek és segítséget kérnek. Küldj levelet a legnagyobb európai banánimportáló cég elnökének!
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Melyik szupermarketben vehetsz állatbarát tojást?
A tojásokra pecsételt kód árulja el, milyen körülmények között él az a tyúk, amelynek a tojást köszönheted. Összegyűjtöttük, mely szupermarketekben kaphatunk NEM ketreces tartású tyúktól származó tojást.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A hazai ruhagyárakban pokoli hőségben dolgoznak, minőségi élelmiszerre nincs pénzük
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 2016-ban kutatást végzett a magyarországi felsőruházati szektorban dolgozók munkakörülményeiről és a bérviszonyokról. Három nagy gyár összesen 30 dolgozójával készítettünk interjút, ahol nagy világmárkákat gyártanak.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Se ivóvíz, se orvos nem jut annak, aki a banánodat szedte
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Étel-ital
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Nagylátószög
2 millió ember, napi 11 óra megfeszített munka az ültetvényen, rendszeres mérgezésnek kitéve, ivóvíz- és orvosi ellátás nélkül. A nálunk kapható banán nagy része ecuadori, ezért nem mellékes a magyar fogyasztóknak, milyen körülmények között élnek és dolgoznak azok, akik a gyümölcsöt termesztik.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Ne gondolkodj a recepten, csak vidd haza és főzd meg!
Szeretnéd elkerülni, hogy túlfőzd magad vagy a boltban fél órát bolyongva kelljen összeszedned a vacsora alapanyagait? Örülnél, ha nem néznének furának, mert csak egy cikk, azaz tényleg egy cikk fokhagymát veszel? A németországi Kochhaus boltokban ez már megvalósítható.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Hogy készül a cipőd? – A „Made in Italy” termék lehetséges útja
A „Made in Italy” címkével ellátott olasz luxuscipők sem feltétlenül 100%-ban Olaszországban készülnek. Cikksorozatunk 9. részében azt mutatjuk be, hogy mit takar a „Made in Italy” jelölés.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Lidl: marketingből ötös, de hol a fairplay?
A Lidl-nek fontos a méltányos kereskedelem és a fenntarthatatóság – legalábbis a szavak szintjén. Azonban a távoli országokban a láncnak beszállító gyümölcsültetvényeken embertelen munkakörülmények uralkodnak – állítja az Oxfam. A Lidl belement a tárgyalásokba.
FOGYASZTÓ
Városi bringázás 10 pontban
Már nemcsak a belvárosban és rövid távokon, hanem a lassan, de mégiscsak épülő kerékpáros utaknak köszönhetően a bicikli kifejezetten hatékony, ráadásul kétségkívül a legkörnyezetkímélőbb közlekedési eszköz.