Találat a #Aktivista, #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok, #Nagylátószög, #Szupermarket, piac, kisbolt címkére
Cikkek rendezése
KONYHA ÉS KERT
Jófej hely: modern kézműves kenyér a Pipacs pékségtől
A Pipacs pékség kenyere egyszerűen kenyér. Az van benne, ami mindig is kellett a kenyérhez: liszt, víz, természetes kovász és só. Kézműves, mert az emberi figyelmen van a hangsúly. Fülöp Ádám és Tóth Márton alapítókkal beszélgettünk.
Uncategorized
Ahol a városban terem a friss helyi élelmiszer
Csirke kapirgál a new yorki háztetőn, salátáskert a Getty központjában, kacsák és méhkasok Detroitban. Amerikában hódítanak a piacra termelő innovatív városi zöldségkertek és gazdaságok.
BOLYGÓ
Háromdimenziós óceáni gazdaság
Egy forradalmi modell, amelyben évente 50-60 tonna hínárt termelnek, kagylót és osztrigát tenyésztenek és mindez jó hatással van a tengeri élővilágra is.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Adventi rabszolgavásár országszerte
A Nyíregyházán, Miskolcon, Kecskeméten és Budapesten zajló akció felhívja a figyelmet a modernkori rabszolgaságra. Ma Magyarországon hivatalos becslések szerint 36.000 ember él rabszolgasorban, akiknek a negyede 18 évnél fiatalabb.
KONYHA ÉS KERT
Az erő odaát van – szupermarketek hatása a termelőkre
A szupermarketek – vevői erejüknek köszönhetően – képesek arra, hogy maguk diktálják az üzleti feltételeket. Pozícióik erősítése érdekében az ár- és költségnyomást a szállítói láncon keresztül továbbhárítják, mindez rendkívül negatívan érinti a lánc végén lévő beszállítókat, termelőket.
Uncategorized
Lehet-e jó egy szupermarket?
Zavar a kínai fokhagyma? Keresed a fenntartható termékeket a miskolci kiskereskedelmi láncok polcain? Nyomozzuk ki közösen a megbízható élelmiszer forrásokat!
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Zöldülj magadért és a környezetedért!
Mit lehet tanulni az ÖkoKörből? Hogyan zöldítheted a saját és környezeted életét egy lakótelepen? Mitől lesz erősebb egy helyi közösség? Ekler Éva, ÖkoKör csoportvezetőt kérdeztük, arról hogyan élte meg egy ÖkoKör vezetését.
BOLYGÓ
Pozitív kommunikációval a környezettudatosságért
A Nadace Partnerství egy cseh környezetvédő szervezet újszerű kommunikációval. Kerülik a negatív híreket, helyette működőképes gyakorlati példákkal inspirálják az érdeklődőket, legyen az passzívház vagy minőségi közösségi tér, fenntartható közlekedés.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Tessék csak! Ahol több pénz marad helyben
A Tessék csak! közösségi vásárlómozgalom 2013 szeptemberében indult a hangulatos miliőjéről híres budapesti Wekerle telepen. A program célja, hogy a wekerlei lakosok jobban megismerjék a helyi boltokat, a közeli őstermelőket, és a nagy bevásárló központok helyett inkább náluk vásároljanak.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Millenniumi Fejlesztési Célok: Mit értünk el, és mi jön ezután?
2000-ben az ENSZ tagországok képviselői összeültek, hogy megoldást találjanak a szegénységre és az abból adódó egészségügyi, környezeti és társadalmi problémákra. 8 átfogó célt fogalmaztak meg, amelyekben 2015-re változást szerettek volna elérni. A határidő most lejárt, nézzük mi változott, és hogy mi lesz a folytatás.