Cikkek rendezése
Uncategorized
Fenntartható fogyasztás konferencia felhívás
A Budapesti Corvinus Egyetem Környezettudományi Intézete, a Budapesti
Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan tanszéke, a
Greendependent Egyesület, az MTA-ELTE Kommunikációelméleti
Kutatócsoportja és a Tudatos Vásárlók Egyesülete tudományos
konferenciát szervez a fenntartható fogyasztás témájában, amelyre
előadók jelentkezését várjuk 2007. augusztus 31-ig.
SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
De jó a színed?! Beszédes címkék: önbarnító krémek
Ha te is egyike vagy annak a több millió embernek, akik mesterséges
barnítókat használnak, hogy vonzónak és egészségesnek tűnjenek,
vigyázz: ezek a termékek tele vannak a bőrödre ártalmas anyagokkal.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Mondragón – a világ leghíresebb szövetkezete
A Fagor márkájú mosógépet egy olyan szövetkezet munkásai készítik, amely tagja az észak-spanyolországi Mondragónban alapított Mondragón Szövetkezeti Vállalatnak.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Kavard, forrázd, csavard! A tartósítószer-mentes lekvárok főzésének rejtelmei…
Sokak a befőzést idejétmúlt, időigényes és macerás dolognak tartják. De
lehet, hogy megéri az időráfordítást. Cikkünkben a natúr befőzéshez
szükséges legfontosabb tudnivalókat mutatjuk be.
SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
A fényvédők árnyoldalai
Az Environmental Working Group amerikai környezetvédelmi civil
szervezet 783 különféle (15-nél nagyobb fényvédő faktorú) naptejet
vizsgált meg. A felmérés során a vizsgált termékek mindössze 16
százaléka nyújtott kellően hatékony és megfelelő időtartamú védelmet a
különféle sugárzásokkal szemben, és nem tartalmazott feltételezhetően
egészségkárosító hatású adalékanyagokat.
Zöld Otthon mindenkinek
Miért nem érdemes belebolondulni a tévébe?
A nagyobb méretű televíziók, s mindenekelőtt a legújabb plazma- vagy
folyadékkristályos képernyőjű csodák átlagban háromszor több energiát
fogyasztanak, mint kisebb, katódcsöves öreg társaik.
Zöld Otthon mindenkinek
Hatékony, hatékonyabb, leghatékonyabb – „Európa legjava”
Hogy legyen az ember tudatos vásárló? Eligazodni a különböző mutatók között, számokat, termékjellemzőket helyesen értelmezni, átlátni a kínálatot, mérlegelni, majd választani bizony nem könnyű. Ha kapaszkodókat keresünk, nézzük meg a Toptent!
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Már más feliratozású napkrémeknek kéne lennie a piacon
Az EU-ban július eleje óta elvileg már új feliratozást, címkézést kellene viselnie számos lakossági fogyasztási cikknek. A jelek szerint azonban az ipar – nevezetesen az élelmiszer- és a kozmetikai ipar – nem eddig, hanem inkább ezután hajtja végre a vásárlók tájékoztatásával szemben elvárt módosításokat.
KONYHA ÉS KERT
Nem babra megy a játék
Globális szinten fajok természetes élőhelyének megváltozására legtöbb
esetben a mezőgazdasági termelés miatt kerül sor: jelenleg a Föld
területének egyharmada áll művelés alatt, ekkora területen folyik
élelmiszer-termelés.
FOGYASZTÓ
Megtévesztő tájékoztatást adott az OTP
Megtévesztette a fogyasztókat az OTP Bank Nyrt. A pénzintézet a szórólapjain és az internetes oldalán megjelent hirdetésekkel szemben a bankon kívüli átutalások fejében is díjat szedett ügyfeleitől.