Találat a #Szupermarket, piac, kisbolt címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Szuperszavanna
Halkan csörtet a jól fésült homo sapiens sapiens a modern nagyváros zárt közterén, a bevásárlóközpont ösvényein: többnyire egyedül, néha egy-két társával együtt szimatol zsákmány után.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Magna Plaza – színház az egész bevásárlóközpont!
Are you ready for love? – avagy hogyan születik színház a mozgólépcsőn vagy éppen egy pláza liftjében? Rendhagyó előadás a plázakultúráról a mozgólépcsőn és a kirakatok között a PLACCC 2008 és a Budapesti Őszi Fesztivál keretében.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Megtévesztő leárazások
A közelmúltban két üzletlánc akciótartási gyakorlatát is vizsgálta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kiderült, hogy a Plus és a Match is megtévesztette fogyasztóit, mert az akciós termékek egy részét már a leárazás első napján sem lehetett megvásárolni üzleteikben.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Zöldség-gyümölcs: koncentrált fogyasztásösztönző akció
A Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) az elkövetkező években 100-200 grammal szeretné növelni a napi zöldség és gyümölcs fogyasztást Magyarországon.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Megtévesztő Penny Market
Egy akciós termékből nem rendelkezett megfelelő készlettel, egy másik terméket pedig nem a meghirdetett áron árusított a Penny Market Kft. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A kiskereskedelmi láncnak így a fogyasztók megtévesztése miatt egymillió forint bírságot kell fizetnie.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Átjárók egy párhuzamos világba – közös dobozainkról
A szupermarket kultúra nem csak fogyasztói szokásainkra, életvitelünkre van hatással, de építészeti megoldásai a városképet is átalakítják.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Áruházi hangosbemondó
Vadász Gáspárral, egy multinacionális kereskedelmi cég munkatársával folytatott beszélgetésünk arról, hogyan is kerül a kosarunkba egy-egy termék.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Plázakultúra
A cím hallatán bizonyára sok olvasó szemöldöke emelkedik kérdőn fölfelé, miközben szája ironikus mosolyra görbül: „Szép kis kultúra, mondhatom. A plázában aztán minden van, de kultúra…?!”
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A nagy bevásárlás
„Mert a kisközértben nincsen zöldség. Mert a zöldséges nem tart tejet. Mert a tejboltban sosincs szájfény vagy radírgumi.”
KONYHA ÉS KERT
Civil szervezetek a bevásárlóközpontok befolyásának korlátozásáért
Több évtized tapasztalataiból tanulva Nyugat-Európában már felismerték a bevásárlóközpontok társadalomra és környezetre gyakorolt hosszú távú hatásait – civil szervezetek hatékonyabb szabályozást és elszámoltathatóságot követelnek.