fbpx

Tarts velünk, legyéla tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz!

Zöldség-gyümölcs: koncentrált fogyasztásösztönző akció

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) az elkövetkező években 100-200 grammal szeretné növelni a napi zöldség és gyümölcs fogyasztást Magyarországon.




Mártonffy Béla, a FruitVeB
ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta, a FruitVeB és a Spar Magyarország
Kft. október 1-jétől-december 31-ig a cég 200 magyarországi üzletében
koncentrált zöldség-gyümölcs fogyasztásösztönző akciót tervez az Agrármarketing Centrum támogatásával.

Az akció célja az, hogy Magyarországon a jelenleginél több
zöldséget és gyümölcsöt egyenek az emberek. Az átlagos hazai fogyasztás jelenleg
évente 140-150 kilogramm. Ha azonban 100 grammal sikerülne növelni az emberek
zöldség-gyümölcs fogyasztását naponta, úgy az évente mintegy 360-370 ezer
tonnával emelné meg a magyar zöldség-gyümölcs termesztés mennyiségét [feltéve,
ha az emberek nem importárut vásárolnak, többek között a fent említett
szupermarket lánc kereskedelmi gyakorlatának köszönhetően (ld. pl. a Homár
egyik kapcsolódó bejegyzését
) – a szerk.]. Így a FruitVeB ügyvezető
igazgatója szerint reális célként lehetne kitűzni azt, hogy a jelenlegi átlagos
2,7-2,8 millió tonnás éves termelési szintet rövid időn belül a
rendszerváltozás előtti 3,5 millió tonnás éves mennyiségre lehessen növelni. A
fogyasztásösztönző akció azért is fontos – jelentette ki Miháldy Kinga, az Országos Élelmezéstudományi Intézet (OÉTI)
szervezési koordinátora, a fogyasztásösztönző akció beharangozó
sajtótájékoztatóján -, mert a gyümölcs és a zöldség korlátlan mértékben
fogyasztható és az emberek így vihetik be szervezetükbe azokat a
nélkülözhetetlen vitaminokat a legtermészetesebb módon, amire az életvitelhez
elengedhetetlenül szükség van.

A zöldség-gyümölcs közösségi marketingjére tavaly mintegy
35-40 millió forintot fordítottak, az idén ez várhatóan mintegy 45 millió
forint lesz Mártonffy Béla szerint. A koncentrált fogyasztásösztönző akció,
amely az „Egyen naponta 3×3-féle zöldséget és gyümölcsöt az egészségéért” mottóval
fut, mintegy 8 millió forint konkrét támogatást kap az Agrármarketing Centrumtól.
A Spar Magyarország Kft. ezt a forrást további mintegy 40 millió forinttal
egészíti ki.

A magunk részéről ehhez annyit tennénk hozzá, hogy még
örvendetesebbnek tartanánk, ha a hangsúly a helyi – s lehetőleg bio – termelésű
zöldség- és gyümölcsfogyasztásra, az idénynövények előtérbe helyezésére, valamint a helyi sajátosságok és tájfajták
megismertetésére és megkedveltetésére kerülne. –  szerk.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek