Találat a #Kereskedelem, Fair Trade, #Ruházat címkére
Cikkek rendezése
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Fekete Péntek: tavaly 27 milliárd forintot költöttünk el egyetlen napon
- #Elektronika, számítástechnika
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Ruházat
- #Televízió, média
Az Amerikából indult, hálaadást követő vásárlási láz két éve őrjítette meg igazán a magyarokat, 2017-ben az utolsó három hónap online költésének több mint ötödét szórtuk el ezen a napon.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Utolsó mohikánok – megnéztük, milyen az etikus magyar textilipar
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Ruházat
- #Termékcímkézés
Tudjuk, milyen problémákkal küzdenek a magyarországi felsőruházati szektorban dolgozók. Arra voltunk kíváncsiak, jobbak-e a munkakörülmények, magasabb-e a fizetés a különböző etikus minősítéssel rendelkező hazai cégeknél. Mengyán Eszter, a fenntartható divattal foglalkozó Holy Duck! blog alapítója járt utána a kérdésnek.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Swappis Ruhaforgó – egy svéd használtruha-butik Budapesten
Egy különleges használt ruha pop-up butik nyílt nemrég Budapesten, a második kerületi Hüvi szolgáltatóházban. A Swappisban és felvevőhelyein leadhatjuk jó minőségű, használt ruháinkat és a kapott pontokért azonnal vagy később válogathatunk abból, amit mások hoztak. A vállalkozás Svédországból jött, utánajártunk, hogyan működik.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Rákapcsol a Lidl: csak Fairtrade bio banánt árul majd a szomszédban
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Zöldség-gyümölcs
A Lidl auszriai ága bejelentette, hogy a németek után hamarosan már az osztrák Lidl áruházakban is kizárólag bio és Fairtrade banánt lehet majd kapni. Kérdeztük a hazai Lidlt is, mi a helyzet itthon, de nem érezték fontosnak válaszolni.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A Lidl otthon átáll Fairtrade banánra
A Lidl idén októbertől 330 dél-németországi boltjában már kizárólag Fairtrade banánt árul, majd fokozatosan minden németországi üzlete átáll a Fairtrade banánra.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Wild Flower Bar: a slow virágbolt
Ha nem érdekelnek a virágokba tűzhető figurák, és a megszokott gerbera-szekfű kombónál valami természetközelibbre vágysz, akkor a mindenképp érdemes ellátogatnod a Vitkovics Mihály utcai Wild Flower Bar-ba. Az alapítók, Klenovszki Mimi és Tóth Kata vadvirágokkal, szezonális vásárokkal és workshopokkal várnak.
BABA-MAMA, DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Használt ruha: egyszer majd elborít mindent a sok gönc és kész?
Esztelenül olcsó az új ruha, vesszük is, mint a cukrot. Emellett irdatlan mennyiségű használt ruha is jön be az országba: a legnagyobb importálók között vagyunk a világon. Mégis, hová tesszük ezt a rengeteg göncöt? Hol adhatjuk le használt ruháinkat, hogyan állják a sarat kisebb adományboltok, milyen jó példák vannak az újrahasznosításra?
BABA-MAMA, DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Itt a vége a turizás virágkorának?
Reng a globális használtruha piac, a lökések itthon is érezhetők. Tarolnak a fast fashion márkák, esztelenül olcsó az új ruha, vesszük is, mint a cukrot. Sorra húzzák le a rolót a használtruha-boltok, sok helyen eltűntek a ruhagyűjtő konténerek, és ki tudja, mi jön még. Tényleg búcsút mondhatunk a turkálóknak?
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Gondoltad volna, hogy nem csak póló készül a gyapotból?
Világszerte 35 millió hektáron termesztenek gyapotot, melynek fő termőterületei Kína, India, Pakisztán és az Egyesült Államok. Több mint 75 országban összesen 100 millió család foglalkozik gyapottermesztéssel. A köztudatban a pólóink alapanyagaként ismert, pedig az élelmiszeripar is előszeretettel használja.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Jót enni, jót tenni – Fairfood, az etikus ételfutár
A Fairfood.hu netes ételrendelési szolgáltatás egyfajta szociális vállalkozás. Hosszútávú cél, hogy a rendelések után az éttermek jutalékából befolyt összeg 20%-át, vagyis a teljes bevételük ötödét jótékony célra fordítsák.