Találat a #Ital, #Megtévesztő reklám, #Víz címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Reklámtrükkök ABC-je: astroturfing
Ez az egyik legpofátlanabb gerillamarketing eszköz. Az astroturfing a cégek, lobbicsoportok által létrehozott álmozgalmak életre hívása. Nem csak marketingeseket és beépített hangadókat foglalkoztat szép számban ez az ipar, de már komoly szoftvereket is kifejleszettek arra, hogy csőbe húzzák az „aktív” állampolgárokat.
FOGYASZTÓ
Bírság a Vodafone-nak és a Magyar Telekomnak
A megtévesztő reklámjaikért a GVH megbírságolta a Vodafone-t és a Magyar Telekomot. A két cég 2010 és 2011-es mobilinternet kampányaikban azt állította, az ő szolgáltatásuk a “legjobb” és “leggyorsabb” a piacon. Hogy hogyan lehet két különböző szolgáltatás egyszerre a legjobb ugyanazon a piacon, már önmagában rejtélyes.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a narancs a Coca Cola termékeibe?
Drótkerítés mögött tüzek égnek: lángoló műanyagpalackok, papír és egyéb hulladék füstje marja a szemet. Sátrak között fekete alakok járnak-kelnek. A helyszín nem Afrika valamely polgárháborús övezetének menekülttábora. Dél-Olaszországban járunk. Itt, így élnek azok, akik éhbérért szedik Európa egyik legkeresettebb gyümölcsét, az olasz narancsot.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Zöld smink – társadalmi felelősségvállalás a gyakorlatban
2009-ben négy vezető világmárka és egy lobbiszervezet szolgált rá a Fogyasztóvédelmi Világszervezet Rossz Vállalat díjára, amelyet a versenyzők a környezetvédelmi szempontból felelőtlen társadalmi magatartásuk miatt kaptak.
FOGYASZTÓ
Csatornafedő, hajókötél, szóbeszéd
A reklámipar sokszor a tényleges humort sem nélkülözi, legyen szó akár egy csatornafedőről vagy buszmegállóról. Viszont nem árt tisztában lenni vele, hogy akármennyire szellemesek is, ezek is csak el akarnak adni nekünk valamit.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Termékteszt: Kávézók
A legnagyobb kávézóláncokat teszteltük. Arra voltunk kíváncsiak, hogy találkozhatunk-e minősített fair trade termékekkel, mennyire környezettudatosak ezek a helyek, illetve extraszolgáltatás-e a laktózmentes- vagy biotej. Nem állunk olyan rosszul.
Zöld Otthon mindenkinek
Barkácsoljunk esővízgyűjtőt!
Gumicsizma, esernyő és idegesítő lucsok mindenütt. A városi embernek sokszor csak ezek jutnak eszébe az esőről. Pedig lassan kincset fog érni a mindenki számára ingyen hulló esővíz. Kicsi befektetéssel és némi barkácsolással mi is gyűjthetjük. És nem csak családi házban.
Zöld Otthon mindenkinek
Rajzolj, mesélj a vízről!
Az Aprólépés csapata a közelgő víz világnapja alkalmából pályázatot hirdet iskolásoknak “Az éltető víz – a jövő kék aranya’ címmel. Mesével, verssel, de akár egy jó viccel is lehet nevezni, de rajz, montázs és fotó is beadható.
KONYHA ÉS KERT
Hogyan enyhítsük édesség iránti vágyunkat?
A boltok polcain sorakozó finomságok, és a kamrában halmozódó édességhegy, nap mint nap próbára teszi akaraterőnket. Adunk néhány tanácsot, amelyek segíthetnek a nehéz pillanatokban.
FOGYASZTÓ
A hízelgés mindig bejön
Akik eddig hittek annak a régi axiómának, hogy a marketingben olcsó hízelgéssel nem lehet bevágódni, nos, azoknak lehet, hogy újra kell gondolniuk a kérdést. A legújabb kutatások szerint a hízelgés még akkor is tartós és pozitív nyomot hagy bennünk, ha felismerjük, hogy nem őszinte.