Találat a #Ital, #Megtévesztő reklám, #Víz címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Belopakodtak a natív reklámok
A tavalyi évben újdonságként robbant be a natív reklám az online média világába. Azóta már biztos mindenki találkozott vele az interneten böngészve csak épp nem tudtuk, hogy így hívják. Nézzük mi is ez.
KONYHA-KERT
Az alacsony tejzsír növeli az elhízás esélyét?
A teljes tejből készült tejtermékek egészségesebbek, mint a csökkentett zsírtartalmú termékek – állítja a Harvard Egyetem elismert kutatója.
FOGYASZTÓ, KLÍMAVÁLTOZÁS, KONYHA-KERT, ZÖLD OTTHON
Termékteszt: Öko tisztítószerek
- #Bio
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Megtévesztő reklám
- #Takarítás, tisztítás
- #Tesztek
- #Vegyi anyagok
Egy öko tisztítószertől elvárás, hogy ne tartalmazzon irritatív anyagokat, viszonylag sok természetes összetevő legyen benne, mentes legyen bármilyen szintetikus színezéktől, illatanyagtól. Lehetőleg legyen valamilyen minősítése, mert a fogyasztót leginkább ez tájékoztatja. Tesztünkben 13 öko általános tisztítószert vizsgáltunk.
FOGYASZTÓ, KONYHA-KERT
12 féle ásványvizet kellett kivonni a forgalomból
12 különböző ásványvíz forgalmazását tiltotta meg és kötelezte a gyártókat a termék visszahívására a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága. A tételeket a nitrition koncentráció és a Pseudomonas aeruginosa engedélyezett határértéket meghaladó tartalma miatt kellett visszagyűjteni.
ZÖLD OTTHON
Energiatakarékosság lépésről lépésre
Az energiatakarékos életmóddal két legyet üthetünk egy csapásra: hozzájárulunk környezetünk egészségéhez, és még spórolhatunk is vele. Az ad hoc változtatások helyett érdemes azonban szervezetten megújítani a háztartást, hogy hosszú távon minél nagyon haszonra tehessünk szert.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA-KERT
Mennyi gyümölcs van a mesefigurás gyümölcslevekben?
- #Baba, gyerek
- #Étel-ital
- #Gyerekeket célzó marketing
- #Ital
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
A gyerekeknek szánt termékeket általában mesefigurákkal próbálják meg eladhatóbbá tenni. A gyerek ez alapján választ, és legyen bármilyen pocsék is az adott termék, nagy eséllyel a kosárban végzi. Kíváncsiak voltunk, mi a helyzet a kétdecis, gyerekeket célzó gyümölcslevek terén, ezért párat leemeltünk egy nagyobb szupermarket polcáról, és milliméter papírral mutatjuk meg, hogy a dobozhoz képest mennyi gyümölcslé került a mesefigurás ivólevekbe.
KLÍMAVÁLTOZÁS, KONYHA-KERT, ZÖLD OTTHON
Nemet mondtak a palackozott vízre
Az amerikaiak évente 70 milliárdnál is több műanyag palack vizet vásárolnak. Ezzel a mennyiséggel 370-szer körbe tudnánk rakni a Földet. Felismerve a műnyag palackok gyártásának fenntarthatatlanságát, San Francisco vezetése elsőként mondott nemet az egyszer használatos pillepalackokra.
KONYHA-KERT
10 lépés a fenntartható élelmiszerfogyasztás felé
- #Bio
- #Helyi élelmiszer
- #Hús, vegetáriánus
- #Ital
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Nem csak egészségügyi szempontból érdekes, hogy mi kerül a tányérra. A gazdasági, társadalmi hatások legalább olyan fontosak, így érdemes alaposan megfontolni, hogy milyen élelmiszert vásárolunk. Az alábbi útmutató segít a fenntartható, környezettudatos és etikus élelmiszerfogyasztás kialakításában.
BABA-MAMA, KONYHA-KERT
Termékteszt: Rizstejek
Terméktesztünkben 9 rizstejet vizsgáltunk. Mi is a rizstej? Mi a különbség a rizstejek között? Egészségesebb, mint az állati eredetű tejek?
ZÖLD OTTHON
Ólom a csapvízben: Van rá esély?
Az ólomcső használata az ókor óta ismert, akárcsak az ólom mérgező hatása. A túlzott ólombevitel leginkább a fejlődő magzatra és a gyerekekre lehet veszélyes, de mindenkinek érdemes odafigyelnie, hogy milyen csőből érkezik az otthoni csapvíz.