Találat a #Elektronika, számítástechnika, #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája, #Kommunikáció, #Reklám, #Ruházat, #Televízió, média címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A szöveg fontos, nem a kép – egészséggel kapcsolatos állítások élelmiszereken
“Csökkentett zsírtartalmú” , “erősíti a csontokat”. Vajon mennyire hatnak ránk ezek a mondatok, ha az élelmiszer csomagolásán látjuk? Az egészséggel kapcsolatos állítások vásárlásösztönző hatását vizsgálta egy nemzetközi kutatócsoport. Az eredményekből szemezgettünk érdekes adatokat.
BOLYGÓ, DIVAT, FOGYASZTÓ
Hogy készül a cipőd? – A bőr ökológiai hátizsákja
Az ökológiai hátizsák vagy ismertebb nevén ökológiai lábnyom egy adott termék előállítása során felhasznált nyersanyagokat és a feldolgozási folyamat során keletkezett hulladékot foglalja magában. Cikksorozatunk 7. részében egy cipő ökolábnyomát vesszük górcső alá.
DIVAT, FOGYASZTÓ
Becsapós kuponos akciók – Ezekre figyelj!
A nagy csalódást elkerülendő az őszi kupon akciós időszakban is érdemes odafigyelni arra, hogy valóban kedvezőbb áron jutunk-e hozzá a kiválasztott termékekhez, szolgáltatásokhoz. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tippjei kuponos vásárlóknak.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Adományboltba járni jó
Adományboltba nem csak azért jó járni, mert igazi kincsekre és ritkaságokra bukkanhatunk, hanem továbbadhajtuk azokat a már nem használt dolgainkat, amelyek még másoknak jól jöhetnek. A TVE stáb kipróbálta a Filantrópia Adományboltot.
DIVAT, FOGYASZTÓ
Hogy készül a cipőd? – A farmtól a cipőgyárig
Egy kg nyersbőr előállításához 17.000 liter víz, 7.4 kg gabona és 41 kg takarmány szükséges. Cikksorozatunkban megmutatjuk az utat a marhatenyésztő farmtól a cipőig.
DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Varronomia – ahol a használt pólók újjászületnek
Ősszel ellátogattunk a „Budapesti Nemnövekedés Hét“ egyik workshopjára, a Varronomia közösségi varróműhelyhez. Szemünk előtt és a saját kezünk által születtek újjá a használt pólók.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Hogy készül a cipőd? – Ki mit tehet az etikusabb cipőért
Korábbi cikkeinkben körbejártuk a cipőgyártás okozta súlyos környezeti és társadalmi problémákat. Ezek után joggal merül fel a kérdés, hogy mit lehet tenni, hogy javuljon a helyzet. Cikksorozatunk 10. és egyben utolsó részében erre adunk tippeket döntéshozóknak, gyártóknak és a tudatos vásárlóknak.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Hogy készül a cipőd? – A „Made in Italy” termék lehetséges útja
A „Made in Italy” címkével ellátott olasz luxuscipők sem feltétlenül 100%-ban Olaszországban készülnek. Cikksorozatunk 9. részében azt mutatjuk be, hogy mit takar a „Made in Italy” jelölés.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A 365 napos ruhadiéta
Anya és lánya egy napon úgy döntöttek, egy kerek éven át nem vásárolnak ruhát. Nem, nem külföldön, valahol távol tőlünk, hanem Magyarországon. Van-e esély kilépni a fogyasztás ördögi köréből? Anyát és lányát kérdeztük.
FOGYASZTÓ
Még mindig sok a jogsértő reklám
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2015-ös átfogó, reklámtevékenységet ellenőrző tesztjén a vizsgált reklámok 13%-ában talált jogsértést.