Találat a #Elektronika, számítástechnika, #Felelőtlen marketing, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Védekezés a kéretlen elektronikus reklámok ellen
Óvatossággal és odafigyeléssel megúszhatjuk, hogy szélhámos adatvadászok hálójába kerüljünk, vagy hogy kéretlen elektronikus reklámüzenetek (spamek) árasszanak el minket. Végső esetben a médiahatóságot is csatasorba állíthatjuk.
BOLYGÓ, DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Jelentkezz makeITfair újságíró képzésre!
- #Elektronika, számítástechnika
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Típus
- #TVE Hírek
Van ötleted, hogy mit mondj azoknak, akik szerint a gyerekmunka és a környezetszennyezés a mindennapok része, és nem kell változtatnunk? Miként lehetsz kritikus, miközben mást mondanak a legnagyobb márkák képviselői és a civil szervezetek? Hogy írhatsz érdekesen, hogy azok érdeklődését is felkeltsd, akiknem érdeklődnek az elektronikai termékek iránt?
SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Lézerágyúval verébre?
A kozmetikai szalonokban használt különféle csodafegyverek csak szakavatott ember kezében veszélytelenek és hatásosak. A legtöbb eljárás azonban helyettesíthető természetes módszerekkel.
FOGYASZTÓ
Öt mágikus nap, amikor a nők inkább vásárolnak
Kutatások szerint létezik havonta öt nap, amikor a női vásárlók különösen fogékonyak bizonyos termékekre. A reklámszakemberek sem késlekedtek a válasszal…
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Apple: az iPad és az iPhone rejtett költségei
- #Elektronika, számítástechnika
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #multik
- #Nagylátószög
Több milliárdos bevétel, technológiai újításokért kiérdemelt elismerések sokasága ellenére az Apple cég mindinkább a munkavállalói jogok megsértése és a környezetvédelmi hiányosságok kapcsán kerül reflektorfénybe. Az Ecologist riportja.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Ha már alma, legyen fair! – Fenntartható IT-t kérünk!
- #Elektronika, számítástechnika
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Típus
- #TVE Hírek
Gyere és légy vendégünk egy szeletre Magyarország legnagyobb fair trade almatortájából! Ha szerencséd van, többet kapsz, mint a gyári munkások az Apple bevételéből.
BOLYGÓ, DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A pokol akkumulátorai
- #Elektronika, számítástechnika
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #multik
- #Nagylátószög
Elektronikai berendezéseink többségéhez a gyártók olyan nyersanyagokat is használnak, amelyek bányászatát Afrikában háború, kínzás, nemi erőszak, gyerekmunka és a természet tönkretétele kíséri. Pedig lehet máshogy is: a gyémántoknál már sikerült ezeket kiküszöbölni.
BABA-MAMA, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Tanácsadásnak álcázott direkt marketing kismamáknak
Nem minden kismama érzékeli, de a reklám már az egészségügyi rendszerrel való első találkozáskor jelen van. A területre szakosodott cégek ingyenes tájékoztató anyagokért és termékmintákért cserébe a leendő anyukák adataival üzletelnek.
FOGYASZTÓ
Szeretem, bár nem tudom miért
A reklámok hatásmechanizmusának alapvető vonása, hogy nem csak a tudatos énünkkel dolgoznak. Bár manapság divatos arra hivatkozni, hogy a márkázás ideje lejárt, az emberek már túl rutinosak, hogy „bedőljenek a reklámoknak”, a legújabb kutatások ismét megmutatják, mi történik a felszín alatt.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A vallás növeli a márkákkal szembeni védelmet
Ma már népszerű közhely, hogy a fogyasztás kultusza és a márkaszeretet a modern idők „új vallása”, de ki gondolta volna, hogy más összefüggés is van a vallásosság és a márkák között. A címben szereplő állítás egy nemzetközi kutatás eredménye.