fbpx

| Csillag Gábor

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Öt mágikus nap, amikor a nők inkább vásárolnak

Kutatások szerint létezik havonta öt nap, amikor a női vásárlók különösen fogékonyak bizonyos termékekre. A reklámszakemberek sem késlekedtek a válasszal…

A legújabb kutatások szerint a nők vásárlási szokásait tudat alatt befolyásolják a hormonok. Kutatók arra az eredményre jutottak, hogy a peteérés időszaka alatt a nők szexisebb ruhákat hordanak és vásárolnak(!), mint máskor.

Ilyenkor fogyasztói döntéseiket (főleg ruházati cikkek, kozmetikumok, diétás készítmények terén) nem annyira a férfiak befolyásolják, hanem sokkal inkább az, hogy túltegyenek a környezetükben lévő női vetélytársakon.

Kristina Durante, a Minnesotai Egyetem doktoranduszának kutatásai szerint „ha egy nő kívánatosabbnak tűnik vetélytársainál, nagyobb a valószínűsége annak, hogy ki tud emelkedni a csoportból”.

A Durante és munkatársai által kidolgozott kutatásban a peteérés periódusában lévő alanyoknak fotókat mutattak nőkről, majd megkérték őket, hogy válasszanak maguknak ruhákat és kiegészítőket. Az alanyok többsége szexisebb holmikat választott, mint amilyeneket a fotókon látható nők viseltek.

Külön érdekes a kutatók megállapítása: „Azt tapasztaltuk, hogy ha a vetélytársak nincsenek a közelben (a képeken ugyanis fel volt tüntetve, hogy az adott nő hány kilométerre lakik), akkor nem indul be ez a mechanizmus. Ezeket a nőket ugyanis nem tekintik releváns vetélytársnak.”

Tehát ahogyan Durante rámutat, „havonta öt-hat olyan nap van, amikor a peteérés periódusában lévő női fogyasztó (kb. egy milliárd ember) a szokottnál hajlamosabb arra, hogy olyasmit vásároljon, amivel javíthat a megjelenésén”.

 

Mit tegyenek az eladók?

Bármilyen érdekesek is ezek az eredmények, igen nehéz reagálni rá, hiszen a peteérés periódusában lévő nők nem egy helyen találhatóak, hanem különböző helyeken, különböző időpontokban.

Marketing szakemberek szerint azzal mindenképpen érdemes próbálkozni, hogy a reklámokban nem semleges, hanem kifejezetten helyi környezetbe teszik a modelleket. Ez biztosan növeli a vetélkedés asszociációját – s így minden bizonnyal a vásárlókedvet is.

Fogyasztóként pedig nem árt, ha felismerjük ezeket a trükköket, és fokozottan figyelünk a vásárlásnál.

 

Kép [cc] steve kay

A cikk az SZMM támogatásával az “FV-I-10-B-0019 Tanácsadó irodák és klubok működtetése és fejlesztése” című pályázat keretében készült.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás