Találat a #CSR, #Étel-ital, #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok, #Kereskedelem, Fair Trade, #Nagylátószög címkére
Cikkek rendezése
KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS
Ilyen is van: halászok, akik egy közösséget etetnek
A közösségi gazdaságok mintájára számos közösségi halászat alakult az elmúlt években Európában és az Egyesült Államokban. Ebben a modellben a tagok hal-dobozra fizetnek elő, és heti rendszerességgel veszik át a friss halat a helyi halásztól. Utánajártunk, mi is ez pontosan.
KONYHA ÉS KERT
Elindult a webshopunk!
Örülj velünk, decemberben elindult a Tudatos Vásárlók Egyesülete webshopja! Támogatnád az egyesület munkáját, vagy csak megajándékoznál valakit? Akkor nézz körül nálunk!
BOLYGÓ
David Attenborough beszéde, a népek üzenete az ENSZ-ben – videó
“Civilizációnk összeomlása vár ránk. Világ vezetői, vezetnetek kell!” A világhírű természettudós az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye 24. éves ülésén a világ népeinek nevében mondott beszédet a lengyelországi Katowicében.
KONYHA ÉS KERT
Teszt: nagy konyhai robotgépek
55 nagy konyhai robotgépet teszteltünk laboratóriumban nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetekkel együtt. Vizsgáltuk többek között, hogy milyen jól aprítják, szeletelik, keverik, dagasztják az ételt, milyen könnyen kezelhetők, és mennyire strapabíró a motor.
BOLYGÓ
Környezet- és Természetvédelmi Minisztériumot Magyarországnak – írd alá Te is!
- #Klímaváltozás
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Nagylátószög
- #Természetvédelem, biodiverzitás
A Tudatos Vásárlók Egyesülete is aláírta azt az online petíciót, amelyben hazai civil szervezetek követelik az önálló Környezet- és Természetvédelmi Minisztérium helyreállítását.
KONYHA ÉS KERT
Neziskové organizácie z krajín Višegrádskej štvorky budú spolupracovať na podpore konceptu Fairtrade
Fairtrade Česko a Slovensko (CZ/SK), Nadácia Integra (SK), Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska (PL),) a Association of Conscious consumers (HU) budú spolupracovať na podpore konceptu Fairtrade vo všetkých štyroch stredoeurópskych krajinách. Zástupcovia organizácií to oznámili v novembri na štvrtom ročníku Národnej fairtradovej konferencii v Brne.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Daalarna, Nanushka és a többiek – mennyire etikusak a hazai brandek?
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Ruházat
Egyre több hazai márka törekszik a fenntartható, etikus működésre, vagy új szereplőként eleve ebben a szellemben lép a piacra. A magukat fenntarthatónak valló magyar dizájnermárkák legtöbbje viszont nem rendelkezik olyan független tanúsítvánnyal, amely garantálná a valóban társadalmilag felelős gyártást, a jobb munkakörülményeket. Mengyán Eszter, a fenntartható divattal foglalkozó Holy Duck! blog alapítója megkérdezte, mit tesznek mégis.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Kender és hegyek – Fair Wear ruhák itthonról
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Ruházat
Magyarországon több olyan gyártót is találunk, amelyek valamelyik etikus kezdeményezéshez csatlakozott ismert ruhamárkának gyártanak. Cikkünkben a Fair Wear Foundation-tagokkal együttműködő hazai vállalkozásokat mutatunk be, Dobos-Nagy Emese divatújságíró kereste fel őket.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
3 ruhacímke, ami garantáltan menő
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Ruházat
- #Termékcímkézés
Olyan független minősítő rendszereket mutatunk, amelyek logóival ruházati termékeken is találkozhattok. A Fairtrade, a GOTS és az Oeko-Tex címkéi garantálják, hogy a gyártás során figyelmet fordítottak a munkakörülményekre, a bérezésre és a környezeti fenntarthatóságra.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Televízió, média
- #Természetvédelem, biodiverzitás
Az Egyesült Királyságban nemrég nagy vihart kavart, hogy betiltották az Iceland szupermarkethálózat zseniálisan aranyos, orángutános tévéreklámját, ami a pálmaolaj-ipar pusztításait mutatja be. A hirdetés online viszont megnézhető, és tarol a közösségi médiában is.