Találat a #Bírság és megtévesztés, #Szupermarket, piac, kisbolt címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Több éve lejárt, penészes sajtokat öntöttek új formába
Többek között Auchan, Coop és Reál saját márkás termék, Mackó, Falujava, Camping sajtok és sajtnak kinéző készítmények akadtak fenn a NÉBIH ellenőrzésén. Eddig 93 fajta termék. Ha van otthon, ne edd meg a cikkben szereplő termékeket.
FOGYASZTÓ
A gigabírságtól nem lesz jobb a Vodafone ügyfeleinek
Száztízmilliós bírságot kapott a Vodafone a Gazdasági Versenyhivataltól. A döntés alapján azonban nem jár automatikus kártérítés az érintett fogyasztóknak. A Hivatal tanácsai a cikkben.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Szappanos ízű, vegyszeres szagú kókuszreszeléket vont ki a forgalomból a NÉBIH
A Lacikonyha Magyarország Kft. etette a Trafik Jam Kft. által előállított gyanús kókuszreszelékkel az embereket. A laborvizsgálaton lebukott terméket azonnal visszahívták. Akinek ilyen van otthon, ne egye meg!
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
12 féle ásványvizet kellett kivonni a forgalomból
12 különböző ásványvíz forgalmazását tiltotta meg és kötelezte a gyártókat a termék visszahívására a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága. A tételeket a nitrition koncentráció és a Pseudomonas aeruginosa engedélyezett határértéket meghaladó tartalma miatt kellett visszagyűjteni.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Mennyi gyümölcs van a mesefigurás gyümölcslevekben?
- #Baba, gyerek
- #Étel-ital
- #Gyerekeket célzó marketing
- #Ital
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
A gyerekeknek szánt termékeket általában mesefigurákkal próbálják meg eladhatóbbá tenni. A gyerek ez alapján választ, és legyen bármilyen pocsék is az adott termék, nagy eséllyel a kosárban végzi. Kíváncsiak voltunk, mi a helyzet a kétdecis, gyerekeket célzó gyümölcslevek terén, ezért párat leemeltünk egy nagyobb szupermarket polcáról, és milliméter papírral mutatjuk meg, hogy a dobozhoz képest mennyi gyümölcslé került a mesefigurás ivólevekbe.
FOGYASZTÓ
Nem volt korlátlan a korlátlan beszélgetés
Megtévesztő reklámozásért 10.000.000 Ft-ra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Telenor Magyarország Zrt.-t, mivel úgy hirdette Családi Csomag szolgáltatását „korlátlan beszélgetéssel”, hogy a szolgáltatás feltételei között 1000 perces időbeli korlát szerepelt.
FOGYASZTÓ
Élelmiszernek tulajdonítottak gyógyhatást
A Gazdasági Versenyhivatal megbírságolta Biropharma Első Magyar Biotechnológiai Kft.-t és a Bizalom Expressz Kereskedelmi és Csomagküldő Kft.-t, mert az Avemar termékekről jogsértő módon állították, hogy a készítmények alkalmasak betegségek gyógyítására.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Versenykorlátozó megállapodás miatt bírságolt a GVH
Egyedi értékesítési és árbevételi adatokat osztott meg egymással 4 kontaktlencséket és ápolószereik forgalmazásában piacvezető cég. A hatóság összesen 100 millió forint bírságot osztott ki.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Savanyúságot vizsgált a NÉBIH: 52 termékből 27 ellen indult hatósági eljárás
- #Bírság és megtévesztés
- #E-számok
- #Termékcímkézés
- #Vegyi anyagok
- #Veszélyes termékek
- #Zöldség-gyümölcs
Savanyúságokat tesztelt a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). Az 52 vizsgált termékből 27 esetben kellett hatósági eljárást indítani. Gond volt többek között a szacharin és a kén-dioxid tartalommal, valamint az esetek harmadában jelölési hibákat is találtak. Ezután országos ellenőrzést rendeltek el.
KONYHA ÉS KERT
10 lépés a fenntartható élelmiszerfogyasztás felé
- #Bio
- #Helyi élelmiszer
- #Hús, vegetáriánus
- #Ital
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Nem csak egészségügyi szempontból érdekes, hogy mi kerül a tányérra. A gazdasági, társadalmi hatások legalább olyan fontosak, így érdemes alaposan megfontolni, hogy milyen élelmiszert vásárolunk. Az alábbi útmutató segít a fenntartható, környezettudatos és etikus élelmiszerfogyasztás kialakításában.