Találat a #Bírság és megtévesztés, #Ital, #Megtévesztő reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Pénzpocséklás haladóknak: a vízszűrők
Triplán fizetnek, akik az adóforintjaikból kitermelt és megtisztított, olcsó városi csapvízhez vaskos tízezrekért vesznek „vízszűrő” berendezéseket.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Több éve lejárt, penészes sajtokat öntöttek új formába
Többek között Auchan, Coop és Reál saját márkás termék, Mackó, Falujava, Camping sajtok és sajtnak kinéző készítmények akadtak fenn a NÉBIH ellenőrzésén. Eddig 93 fajta termék. Ha van otthon, ne edd meg a cikkben szereplő termékeket.
FOGYASZTÓ
A gigabírságtól nem lesz jobb a Vodafone ügyfeleinek
Száztízmilliós bírságot kapott a Vodafone a Gazdasági Versenyhivataltól. A döntés alapján azonban nem jár automatikus kártérítés az érintett fogyasztóknak. A Hivatal tanácsai a cikkben.
FOGYASZTÓ
Belopakodtak a natív reklámok
A tavalyi évben újdonságként robbant be a natív reklám az online média világába. Azóta már biztos mindenki találkozott vele az interneten böngészve csak épp nem tudtuk, hogy így hívják. Nézzük mi is ez.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Szappanos ízű, vegyszeres szagú kókuszreszeléket vont ki a forgalomból a NÉBIH
A Lacikonyha Magyarország Kft. etette a Trafik Jam Kft. által előállított gyanús kókuszreszelékkel az embereket. A laborvizsgálaton lebukott terméket azonnal visszahívták. Akinek ilyen van otthon, ne egye meg!
KONYHA ÉS KERT
Az alacsony tejzsír növeli az elhízás esélyét?
A teljes tejből készült tejtermékek egészségesebbek, mint a csökkentett zsírtartalmú termékek – állítja a Harvard Egyetem elismert kutatója.
BOLYGÓ, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Termékteszt: Öko tisztítószerek
- #Bio
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Megtévesztő reklám
- #Takarítás, tisztítás
- #Tesztek
- #Vegyi anyagok
Egy öko tisztítószertől elvárás, hogy ne tartalmazzon irritatív anyagokat, viszonylag sok természetes összetevő legyen benne, mentes legyen bármilyen szintetikus színezéktől, illatanyagtól. Lehetőleg legyen valamilyen minősítése, mert a fogyasztót leginkább ez tájékoztatja. Tesztünkben 13 öko általános tisztítószert vizsgáltunk.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
12 féle ásványvizet kellett kivonni a forgalomból
12 különböző ásványvíz forgalmazását tiltotta meg és kötelezte a gyártókat a termék visszahívására a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága. A tételeket a nitrition koncentráció és a Pseudomonas aeruginosa engedélyezett határértéket meghaladó tartalma miatt kellett visszagyűjteni.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Mennyi gyümölcs van a mesefigurás gyümölcslevekben?
- #Baba, gyerek
- #Étel-ital
- #Gyerekeket célzó marketing
- #Ital
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
A gyerekeknek szánt termékeket általában mesefigurákkal próbálják meg eladhatóbbá tenni. A gyerek ez alapján választ, és legyen bármilyen pocsék is az adott termék, nagy eséllyel a kosárban végzi. Kíváncsiak voltunk, mi a helyzet a kétdecis, gyerekeket célzó gyümölcslevek terén, ezért párat leemeltünk egy nagyobb szupermarket polcáról, és milliméter papírral mutatjuk meg, hogy a dobozhoz képest mennyi gyümölcslé került a mesefigurás ivólevekbe.
FOGYASZTÓ
Nem volt korlátlan a korlátlan beszélgetés
Megtévesztő reklámozásért 10.000.000 Ft-ra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Telenor Magyarország Zrt.-t, mivel úgy hirdette Családi Csomag szolgáltatását „korlátlan beszélgetéssel”, hogy a szolgáltatás feltételei között 1000 perces időbeli korlát szerepelt.