Találat a #Baba, gyerek, #Ital, #multik címkére
Cikkek rendezése
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Így tesztelik a gyerekjátékok veszélyességét
A TVE képes, videós beszámolója a Fogyasztóvédelmi Hatóság tesztlaborjából.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Pénzpocséklás haladóknak: a vízszűrők
Triplán fizetnek, akik az adóforintjaikból kitermelt és megtisztított, olcsó városi csapvízhez vaskos tízezrekért vesznek „vízszűrő” berendezéseket.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Komposztvécétől a bébiszitterig az ÖkoKörben
Izgalmas a dunakeszi ÖkoKör élete és utóélete: közös gyümölcsszüret, házi tojás, ingyen bébiszitter, komposztvécé, filmklub, készülő anyaközpont és nem utolsó sorban barátokká lett szomszédok. Győrki-Iványi Zsófia élménybeszámolója.
KONYHA ÉS KERT
Az alacsony tejzsír növeli az elhízás esélyét?
A teljes tejből készült tejtermékek egészségesebbek, mint a csökkentett zsírtartalmú termékek – állítja a Harvard Egyetem elismert kutatója.
BABA-MAMA, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Parabének és triklozán: még mindig ott vannak a kozmetikumokban
A triklozán és a parabének egészségkárosító hatása már régóta bizonyított, ennek ellenére megtaláljuk a kozmetikumokban. Még a magát természetesként reklámozó, prémium kategóriás termékekben is előfordulhat, méghozzá a Magyar Természetgyógyászok Szövetségének ajánlásával.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
12 féle ásványvizet kellett kivonni a forgalomból
12 különböző ásványvíz forgalmazását tiltotta meg és kötelezte a gyártókat a termék visszahívására a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága. A tételeket a nitrition koncentráció és a Pseudomonas aeruginosa engedélyezett határértéket meghaladó tartalma miatt kellett visszagyűjteni.
BABA-MAMA, DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Vállalják a felelősséget a ruhaláncok?
A pamutgyártás hatalmas ökológiai lábnyoma, a túlfogyasztás és a harmadik világbeli ruhaipari munkások sokszor nevetségesen alacsony fizetése és embertelen munkakörülményei miatt a globális méretekkel bíró ruhaipari cégeknek óriási a felelősségük. Vajon a hazánkban is jelen lévő, a piacot kifejezetten a fast fashion, vagyis az olcsó, eldobható divattal elárasztó cégek mennyire érzik felelősségük súlyát? 10 bolthálózat egy-egy boltját, honlapját néztük végig.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Mennyi gyümölcs van a mesefigurás gyümölcslevekben?
- #Baba, gyerek
- #Étel-ital
- #Gyerekeket célzó marketing
- #Ital
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
A gyerekeknek szánt termékeket általában mesefigurákkal próbálják meg eladhatóbbá tenni. A gyerek ez alapján választ, és legyen bármilyen pocsék is az adott termék, nagy eséllyel a kosárban végzi. Kíváncsiak voltunk, mi a helyzet a kétdecis, gyerekeket célzó gyümölcslevek terén, ezért párat leemeltünk egy nagyobb szupermarket polcáról, és milliméter papírral mutatjuk meg, hogy a dobozhoz képest mennyi gyümölcslé került a mesefigurás ivólevekbe.
BOLYGÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Nemet mondtak a palackozott vízre
Az amerikaiak évente 70 milliárdnál is több műanyag palack vizet vásárolnak. Ezzel a mennyiséggel 370-szer körbe tudnánk rakni a Földet. Felismerve a műnyag palackok gyártásának fenntarthatatlanságát, San Francisco vezetése elsőként mondott nemet az egyszer használatos pillepalackokra.
BABA-MAMA, BOLYGÓ, Zöld Otthon mindenkinek
58,5 tonna italoskartont gyűjtöttek a gyerekek
Lezárult az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) idei gyűjtőprogramja. 170 oktatási intézményben, mintegy 44.000 iskolás és óvodás gyerek összesen 58,5 tonna, vagyis mintegy 1,7 millió darab tejes és gyümölcsleves dobozt gyűjtött szelektíven országszerte.