Találat a #Megelőzés, tudnivalók, panasztétel, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
A kisbabák szerepe a reklámokban: vonzzák, irányítják a tekintetünket
A hirdetők már évtizedek óta tudják, hogy a kisbabák vonzzák a tekintetünket. Ezért gyakori, hogy cuki, meglepődött, mosolygó vagy éppenséggel morcos babákat láthatunk olyan reklámokban is, ahol a terméknek speciel semmi közük sincs a babákhoz.
FOGYASZTÓ
Milyen kockázatai vannak a hitelfelvételnek?
A hitelfelvétel segíthet céljaink gyorsabb elérésében, de nagyon ráfázhatunk, ha nem vagyunk elég előrelátók. Néhány tipp, mire érdemes figyelni ilyen esetben.
FOGYASZTÓ
Elromlott a fénykardod? Ne hagyd, hogy az eladó gumikacsát sózzon rád helyette!
Elromlott az mp3 lejátszóm. A boltban azt mondták, nem cserélik, de levásárolhatom az árát. El kell ezt fogadnom? Vettem egy cipőt, de fél év múlva levált a talpa. Visszakérhetem a vételárat? A Fogyasztó Barát válaszol.
FOGYASZTÓ
Mágikus szavak – Új, ingyen, bízzon bennünk…
A marketingesek jól tudják, vannak szavak, amelyeket nagyon hatásosan lehet használni a reklámokban, ilyen pl. az „Új” vagy az „Ingyen”. Mindezt most már a neurológia tudománya is igazolhatja.
FOGYASZTÓ
Mi mindent tud a jó árazás?
Régi vita a marketingesek között, hogy mivel lehet könnyebben levenni a vásárlót a lábáról – a termék leírásával vagy a kedvező árral, a kerek vagy a „bonyolult” árral? Új kutatási eredmények ezekre a kérdésekre adnak választ.
FOGYASZTÓ
A vásárlás fájdalma
Agykutatások kimutatták, hogy a pénzkiadás a fájdalomérzethez hasonló folyamatot generál az agyban. Ezért dőlünk be könnyebben „csomagban” kapott vagy kártyás vásárlási lehetőségnek, még ha összességében drágább is.
FOGYASZTÓ
Így segítsd a gyerekedet, hogy tudatos médiafogyasztó legyen!
Internet, TV, chatszoba – csak néhány a gyerekeinkre leselkedő veszélyek közül. Segíts nekik tudatosan használni a médiát, és kivédeni a veszélyforrásokat!
FOGYASZTÓ
Erre figyeljünk internetes vásárlásnál
Közel százezres laptopot vásárolt interneten az a fogyasztó, aki csak a kibontást követően látta, hogy a terméket cseh billentyűzettel kapta meg. Másnap elállt a vásárlástól, de a cég elutasította. Ez nem egyedi eset. Íme a Békéltető Testület tanácsa internetes vásárláshoz.
FOGYASZTÓ
Szavatosság és jótállás – becsapós bolti üzenetek
“Akciós terméket nem cserélünk! Készpénzt nem adunk vissza!” Ehhez hasonló félrevezető tájékoztatást kapnak a fogyasztók a boltokban a jótállással, szavatossággal kapcsolatban- derült ki az NFH vizsgálatából.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Itt a TASZ nagy kórháztesztje
A TASZ vizsgálatából többek között kiderül, hogy melyik kórház valóban gyerek- és családbarát, milyen a látogatás rend. A Péterfy Sándor utcai Kórház és a Keszthelyi kapott maximális pontszámot, a többi helyen még van mit javítani.