Találat a #Környezetvédelem, környezetszennyezés, #Közlekedés, #multik címkére
Cikkek rendezése
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A titoktartás az Apple legfőbb fegyvere
A New York Times is beszámolt arról, hogy milyen embertelen körülmények között dolgoznak a munkások az Apple beszállítóinál. A cikk megerősítette a makeITfair és a SACOM által végzett korábbi vizsgálatok eredményeit.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
GVH bírság a Sparnak a beszállítói politikája miatt
A Gazdasági Versenyhivatal 50 millió forint bírságot szabott ki a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-re, amiért a nagyvállalat visszaélt piaci erejével a beszállítóival szemben, és akadályozta a GVH-t az ellene folyó eljárás lefolytatásában.
BOLYGÓ, DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A munkásokat permetezik a banánültetvényeken
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Nagylátószög
- #Zöldség-gyümölcs
A banán a nyugati világban a jólét alapköve, a gyermekükről gondoskodó szülők jóbarátja, nincs nélküle szupermarket vagy sarki zöldséges. A banán gyakran olcsóbb, mint a hazai gyümölcs; valódi árát a távoli ültetvényeken dolgozók fizetik meg. A permetszertől bűzlő ivóvíz szaga, a betegen született csecsemők, látáskárosult ültetvényi munkások hangja nem ér el a gyümölcspultig.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a narancs a Coca Cola termékeibe?
Drótkerítés mögött tüzek égnek: lángoló műanyagpalackok, papír és egyéb hulladék füstje marja a szemet. Sátrak között fekete alakok járnak-kelnek. A helyszín nem Afrika valamely polgárháborús övezetének menekülttábora. Dél-Olaszországban járunk. Itt, így élnek azok, akik éhbérért szedik Európa egyik legkeresettebb gyümölcsét, az olasz narancsot.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Zöld smink – társadalmi felelősségvállalás a gyakorlatban
2009-ben négy vezető világmárka és egy lobbiszervezet szolgált rá a Fogyasztóvédelmi Világszervezet Rossz Vállalat díjára, amelyet a versenyzők a környezetvédelmi szempontból felelőtlen társadalmi magatartásuk miatt kaptak.
BOLYGÓ
Tervezz, nyerj, bringázz!
I love JÓ – Azt vedd, ami JÓ neked! …és nyerj egy menő bringát! A tudatos vásárlást népszerűsítő, jó példákat megörökítő képeket vár a Nap-Hold Egyesület a 2. I love JÓ Képeslaptervező pályázatra. Beküldési határidő: június 1.
BOLYGÓ, KONYHA ÉS KERT
Paradicsom a pokolból
A spanyolországi Almería története messziről nézve sikersztorinak tűnik: a rossz földrajzi adottságú vidék néhány évtized alatt a zöldségtermesztés egyik európai központja lett. Ám a pirospozsgás héj alatt csúnyán rohadnak a fóliás zöldséggyár paradicsomai.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Cégmérce: Elektronikai termékek gyártóit vizsgáltuk
A TVE Cégmércéje ezúttal 16 számítástechnikai gyártót, illetve forgalmazót vett górcső alá. Az LCD monitor, laptop, tablet és PC termékek gyártóival foglalkoztunk.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Termékteszt: Kávézók
A legnagyobb kávézóláncokat teszteltük. Arra voltunk kíváncsiak, hogy találkozhatunk-e minősített fair trade termékekkel, mennyire környezettudatosak ezek a helyek, illetve extraszolgáltatás-e a laktózmentes- vagy biotej. Nem állunk olyan rosszul.
FOGYASZTÓ
A Mecsek és a Tisza-tó is kiemelt turisztikai célpont
Tavaly az európaiak 51%-a tervezte nyaralását a saját országában. A tendencia feltehetőleg 2012-ben folytatódni fog. Ennek érdekében az Európai Bizottság egy-egy kevésbé ismert célterület népszerűsítésével arra bátorít mindenkit, hogy fedezze fel a közelében található rejtett értékeket.