fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A Mecsek és a Tisza-tó is kiemelt turisztikai célpont

Tavaly az európaiak 51%-a tervezte nyaralását a saját országában. A tendencia feltehetőleg 2012-ben folytatódni fog. Ennek érdekében az Európai Bizottság egy-egy kevésbé ismert célterület népszerűsítésével arra bátorít mindenkit, hogy fedezze fel a közelében található rejtett értékeket. 

Az EDEN (kiváló európai desztinációk) célja bemutatni az európai kontinens által kínált, eddig viszonylag ismeretlen, különleges úti célokat. Ez Európa-szerte lehetőséget nyújt a látogatók számára, hogy többet tudjanak meg saját országuk kultúrájáról, természeti értékeiről és hagyományairól. Az EDEN olyan fenntartható üdülőhelyekre irányítja a figyelmet, ahol a turizmus összhangban van a helyi közösséggel és  környezettel. Ez a helyi gazdaság – elsősorban a kisvállalkozások – számára is előnyös, így az EDEN hozzájárulhat a jelenlegi gazdasági válság leküzdéséhez.

Denevér Múzeum (Mecsek)

A pályázó desztinációk az adott ország kiváló turisztikai célpontjának járó díjáért versenyeznek, amely minden  évben más témát helyez a középpontba. Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: „A magyar EDEN úti célok a fenntartható turizmus kiemelkedő példái, amelyek felejthetetlen élményt nyújtanak a hagyományos üdülőhelyeknél kevésbé zsúfolt és ismert helyre vágyó látogatók számára. Az EDEN kezdeményezés segít a feltörekvő helyek népszerűsítésében, és egész évben látogatható turisztikai célponttá alakítja őket.”

A 2011-es pályázat keretében azokat az úti célokat keresték, amelyek kiemelt szerepet játszanak az adott régió turizmusának megújításában, és új formában mutatkoznak be, miközben megőrzik korábbi kulturális, történelmi és természeti értékeiket.

A 2010-es pályázat azokat az úti célokat díjazta, amelyek innovatív módon közelítik meg a vízi turizmust. A nyertes Magyarország legnagyobb természetes tava, a Tisza-tó lett. A tótól néhány kilométerre található Európa legnagyobb virágzó vízililiommal és tündérfátyollal teli mezője. A Tisza-tó és környéke számtalan lehetőségeket kínál a vezetett túráktól a gyógyfürdőkig.A hazai győztes a Magyarország déli részén elhelyezkedő, gyönyörű tájairól, történelmi és kulturális örökségéről ismert Mecsek lett; a pályázatot három település, Pécs, Pécsvárad és Orfű közösen adta be. A Mecseket mediterrán éghajlat jellemzi; az enyhe hőmérsékletnek  köszönhetően rendkívül elterjedtek errefelé a füge-, mandula- és gesztenyefák. A régióban a vidéki látnivalókon kívül számos nagyobb és kisebb település vár felfedezésre, így a római kori város, Pécs, vagy a leginkább kiváló borairól ismert Villány.

Szoknyás harangláb (Kercaszomor Őrség)

Képaláírás – írd át vagy töröld2009-ben az EDEN a védett területek turizmusára koncentrált. Az Írottkő Natúrpark területe változatos tájairól, egyedülálló kulturális és természeti értékeiről ismert. A Kőszegi-hegység legmagasabb csúcsa, az Írottkő 882 méteres tengerszint feletti magasságával bájos hegyi falvakra, történelmi helyekre és pazar tájakra nyújt kilátást.

 

2008-ban az EDEN pályázat témája az élő hagyományok és a helyi szellemi örökség voltak. Hortobágy, a magyar nyertes, Európa egyik legnagyobb természetes pusztája.

2007-ben az EDEN a vidéki turizmust helyezte középpontba, a pályázat nyertese Magyarországon az Őrség lett. A tiszta levegő és az érintetlen természet igazi kikapcsolódást jelentenek, és olyan szabadtéri tevékenységeket is lehetővé tesznek, mint a lovaglás, a vezetett túrák, és egy környezetvédelmi oktatóközpontba való látogatás.

 

Forrás: Európai Bizottság

 

***

Tetszik a TudatosVásárló.hu és szívesen olvasod cikkeinket? Ez egy nonprofit oldal, a Tudatos Vásárlók Egyesülete tartja fenn. Minimális forrásaink vannak a működtetésre. Kérjük, hogy te is támogass bennünket, hogy több hasznos cikket publikálhassunk!

Oszd meg a cikket a facebookon! Klikkelj a cikk címe mellett!

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás