Találat a #Fogyasztóvédelem, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Álhírekből kiokosító oktatóanyagot készített a Médiahatóság
Az Európai Bizottság friss kezdeményezéseként március 18. és 22. között zajlott a médiaműveltség európai hete. Ez alkalomból a Médiahatóság fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Békéltető testület: a cégek többsége együttműködő
A békéltető testületeket arra találták ki, hogy a bonyolult és sokszor hosszú bírósági macera helyett gyors és egyszerű eljárással vizsgálják ki fogyasztói panaszainkat. 2018-ban 5 százalékkal több esetben keresték meg a Budapesti Békéltető Testületet, mint 2017-ben. A cégek többsége együttműködő az ilyen ügyekben.
FOGYASZTÓ
A vevők három típusa – kit mivel vesznek rá a vásárlásra
Zsugori, pazarló vagy inkább átlagvásárló vagy? A vásárlás-pszichológiájában jártas marketingesek téged is megtalálnak az üzeneteikkel, mindegyik típust másképp.
FOGYASZTÓ
Szakítás után online bosszú – rövidfilm a netes jogsérelmek ellen
Netes jogsérelmek miatt 2018-ban napi két bejelentés érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolgálatához, az Internet Hotline-ra, a leggyakrabban az adathalászat és a hozzájárulás nélkül megosztott tartalmak miatt. A hatóság most egy egyetemisták által készített képernyőfilmmel hívja fel a fiatalok figyelmét arra, mi számít jogsértőnek, és mit tehetnek ellene.
DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Aláírásgyűjtésbe kezdtek a Magyar Természetvédők a tervezett elavulás ellen
- #Aktivista
- #Bírság és megtévesztés
- #Bútor, dizájn, dekor
- #Elektronika, számítástechnika
- #Fogyasztóvédelem
- #Kommunikáció
- #Ruházat
Aláírásgyűjtési kampányba fogott a Magyar Természetvédők Szövetsége (MTVSZ) és a Fenntarthatóság Felé Egyesület. Szigorúbb törvényeket követelnek azok ellen a cégek ellen, amelyek termékeikbe időzített bombaként építik be a meghibásodást.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Fekete Péntek: tavaly 27 milliárd forintot költöttünk el egyetlen napon
- #Elektronika, számítástechnika
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Ruházat
- #Televízió, média
Az Amerikából indult, hálaadást követő vásárlási láz két éve őrjítette meg igazán a magyarokat, 2017-ben az utolsó három hónap online költésének több mint ötödét szórtuk el ezen a napon.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Televízió, média
- #Természetvédelem, biodiverzitás
Az Egyesült Királyságban nemrég nagy vihart kavart, hogy betiltották az Iceland szupermarkethálózat zseniálisan aranyos, orángutános tévéreklámját, ami a pálmaolaj-ipar pusztításait mutatja be. A hirdetés online viszont megnézhető, és tarol a közösségi médiában is.
FOGYASZTÓ
Teszt: vásárlói applikációk
Négy mobilon is elérhető vásárlói applikációt teszteltünk. Mindenhonnan 2-2 napelemes hátizsákot rendeltünk, és megnéztük azt is, hogy mi történik akkor, ha egy próbareklamáció során visszakérjük a pénzt.
FOGYASZTÓ
Békéltetők: itt a 2018. évi pozitív és negatív céges lista
A Budapesti Békéltető Testület minden évben közzéteszi a fogyasztóbarát vállalkozások listáját, hogy segítse a fogyasztók döntését abban, hol érdemes vásárolni vagy szolgáltatást igénybe venni, ha probléma esetén el akarják kerülni a pereskedést.
FOGYASZTÓ
Az EU lebontja az online vásárlás határait
Az Európai Parlament legújabb döntése szerint online vásárlásnál állampolgárság, lakhely, aktuális tartózkodási hely miatt nem lehet megtagadni a vásárlást, vagy átirányítani a vevőt.