Találat a #Felelőtlen marketing, #Megtévesztő reklám, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A csapvíz nem árt az egészségnek
A vezetékes ivóvíz és az ásványvíz fogyasztása árt az egészségnek – állította a Nap Háza Kft. víztisztító berendezésének reklámozásakor. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint azonban nem csak ezen állítások alaptalanok, de a nem megfelelő használat esetén éppen a hirdetett víztisztító berendezés lehet veszélyes az egészségre.
FOGYASZTÓ
10 milliós bírság az FHB-nek
A GVH 10 millió forintra bírságolta a FHB Jelzálogbank Nyrt -t, mert a bank lakáshitel termékeihez nyújtott hitelfedezeti életbiztosításról 2004 és 2006 között adott egyes tájékoztatásai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.
BABA-MAMA, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A tavalyi év legrosszabb vállalatai
- #Baba, gyerek
- #Bírság és megtévesztés
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Felelőtlen marketing
- #Megtévesztő reklám
- #multik
- #Nagylátószög
Hat nagy cégnek ítélte „Az év rossz vállalata” címet 2008-ban a Fogyasztóvédelmi Világszervezet. A „díjazott” multik – köztük a Tesco, a Samsung és a Toyota – kirívó felelőtlenségük miatt részesültek az „elismerésben”.
FOGYASZTÓ
Reklámkampányt vállalt a Raiffeisen
Kötelezettségvállalással zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Raiffeisen ellen indított versenyfelügyeleti eljárása. A bank vállalta, hogy ismeretterjesztő kampányt folytat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottabbak legyenek a lakás- és egyéb hiteltermékekkel kapcsolatban.
FOGYASZTÓ
Új reklámtörvény – négy szemmel
Több más, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabály módosítása mellett átalakították az úgynevezett „reklámtörvényt” is. Az újítások előnyeiről és hátrányairól kérdeztük a reklámszakma és a fogyasztóvédelem képviselőit.
FOGYASZTÓ
Le tudunk számolni a zöldre mosással, mielőtt még az számol le velünk?
Az Exxon Mobil Angliában új televíziós reklámkampánnyal jelentkezett. Az ebben felbukkanó szélturbinák azt sejtetik, hogy a társaság tiszta energiatechnológiákra összpontosít. Az atom-óriás EDF internetes reklám animációját kísérő dal pedig a világba kiáltja: „Zöld vagyok, és ez jó. Oly gyönyörű!” Úgy tűnik, elmos minket a zöldre mosás.
FOGYASZTÓ
Lehet, mégsem gyógyít – méregtelenítő és biorezonanciás készülékek miatt büntetett a GVH
Négy vállalkozást bírságolt meg a fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cégek gyógyhatást tulajdonítottak az általuk forgalmazott készülékeknek, ám állításaikat megfelelő bizonyítékokkal nem tudták alátámasztani.
FOGYASZTÓ
Ajánlott és nem ajánlott ajánlók
A szakmai szervezetek ajánlásával reklámozott termékek vásárlásakor sem spórolhatjuk meg az utánajárást, legfeljebb ekkor nem a termék, hanem az ajánló minőségének érdemes utánanézni.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A kakaófoltot a Vanish sem hozza ki
A televíziós reklámok állításaival ellentétben a Vanish klórmentes fehérítők sem alkalmazhatóak az összes színes ruhára és a kakaófolt eltüntetésére sem alkalmasak – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Megtévesztő leárazások
A közelmúltban két üzletlánc akciótartási gyakorlatát is vizsgálta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kiderült, hogy a Plus és a Match is megtévesztette fogyasztóit, mert az akciós termékek egy részét már a leárazás első napján sem lehetett megvásárolni üzleteikben.