Találat a #Étel-ital, #multik, #Szupermarket, piac, kisbolt, #Természetvédelem, biodiverzitás címkére
Cikkek rendezése
BOLYGÓ
Lángolt a Föld a Hősök terén
Klímavészhelyzet van, nem élhetünk tovább úgy, ahogy eddig – erre hívta fel a figyelmet egy lángoló földgolyóval a Greenpeace a budapesti Hősök terén. Mivel vészhelyzetben a kormány tud a leggyorsabban és leghatékonyabban cselekedni, a környezetvédő szervezet petícióban követeli a kormány tagjaitól: a klímavészhelyzet enyhítése érdekében a társadalom bevonásával azonnal kezdje meg a felkészülést és védje meg Magyarország lakosságát.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Számít egyáltalán, ha te itt kevesebb húst eszel? – térképen a világ húsevői
- #Egészség, betegség, gyógyulás
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Hús, vegetáriánus
Egyre inkább az körvonalazódik, hogy a globális klímakatasztrófa elkerülésére az egyik megoldás a húsfogyasztás visszaszorítása lehet. Melyek azok az országok, anelyek a legtöbbet számítanak e téren, tehát a legtöbbet jelentene, ha kevesebb húst ennének? Számít-e egyáltalán valamit is, ha mi itt Európában igyekszünk kevesebb húst fogyasztani? Hol állunk mi, magyarok a globális térképen?
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Írtunk az Aldinak, Lidlnek, Sparnak, hogy nyissanak pálmaolajmentes polcokat
Frissítés: az Aldié és a Sparé után megérkezett a Lidl válasza is. Nyílt levelet írt a TVE a Szókimondóka készségfejlesztő programmal, a Humusz Szövetséggel, a Jane Goodall Intézettel és a Felelős Gasztrohőssel első körben az Aldinak, Sparnak, Lidlnek, felszólítva őket arra, hogy árulják külön polcokon a pálmaolajmentes termékeiket, így állva ki az esőerdők irtása ellen. Azt akarjuk elérni, hogy a magyarországi áruházláncok üzleteiben ne kelljen a vásárlóknak órákat tölteni minden egyes árucikk összetevőinek böngészésével, hogy van-e benne pálmaolaj, vagy sem.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Hétfőre elfogynak a Föld éves erőforrásai
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Hulladék
- #Hús, vegetáriánus
- #Nagylátószög
- #Természetvédelem, biodiverzitás
- #Víz
A Túlfogyasztás Világnapja tavaly még augusztusra esett, idén azonban már kevesebb, mint 7 hónap alatt elhasználtuk a Föld egy évre elegendő erőforrásait. A rekorder ahogy tavaly, idén is Katar, ahol mindössze másfél hónap alatt, már február 11-én elfogyasztották a fenntartható egész éves készletet. Magyarország az európai és a világátlag között van.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Mit és mennyit igyon a gyerek nyáron?
Nyáron a szülők energiájának nagy részét leköti a gyerekek programjának, felügyeletének megszervezése, az evés-ivás pedig gyakran azon múlik, épp akkor ott, a helyszínen mi elérhető. Pedig a hőség miatt a gyerekek éhségérzete csökkenhet, folyadékigényük viszont nőhet a több mozgás miatt. Mire figyeljünk és hogyan? – hasznos tippek Antal Emese dietetikustól, a TÉT Platform Egyesület szakmai vezetőjétől.
KONYHA ÉS KERT
Ne dobd ki, a csúnya zöldség is lehet finom!
Fejenként évente mintegy 6 kg zöldséget és gyümölcsöt dobunk ki, sokszor csak azért, mert nem szép. Pedig a látszólagos hiba nem felétlenül jelent rosszabb minőséget. Ezen a felesleges pazarláson szeretne csökkenteni a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szemléletformáló kampánya.
FOGYASZTÓ
Veszélyes kutyaeledelt hívtak vissza
Határértéket meghaladó kadmium tartalom miatt a német élelmiszerbiztonsági hatóság elrendelte a Real Nature Wilderness Adult Best Horse nevű kutyaeledel forgalomból történő kivonását és visszahívását a Fressnapf üzleteiből.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Érzed a diszkrimináció ízét a csokidban?
A munka több mint kétharmadát végzik, de csak a jövedelem negyedét kapják az asszonyok az átlagos elefántcsontparti kakaóültetvényeken. A fairtrade csokoládéba harapva viszont nyugodt lehet a lelkiismereted.
FOGYASZTÓ
Tippelj, mi az a márka, amit a legtöbbször vesznek meg a világon!
- #életmód
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #Ital
- #kisbolt
- #multik
- #Nagylátószög
- #piac
- #Szupermarket
- #Testápolás
- #tisztálkodás
Nyilvánosságra hozta a napi fogyasztási cikkek márkáinak globális teljesítményét a Kantar Média. A leggyakrabban már 7. éve ugyanannak a márkának a termékét vesszük le vásárláskor a polcról Újdelhitől Nagykanizsáig – tavaly közel 6 milliárd alkalommal.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Ilyen menzák kellenek Magyarországnak
Helyi ökogazdálkodóktól származó alapanyagok, mosolygós konyhás nénik, ebéd közben vidáman csevegő gyerekcsapatok, velük étkező tanárok, a visszajelzéseket figyelembe vevő közétkeztetési cég. Ilyen menza nincs − gondolhatnánk. Pedig létezik, és reméljük, egyre több lesz!