Találat a #Baba, gyerek, #Ép test, #Otthon és Iroda címkére
Cikkek rendezése
BABA-MAMA, Zöld Otthon mindenkinek
A ftalátok hatása
A vegyi anyagok szabályozása eleinte csak az akut hatások kivédésére koncentrált, majd a rákkeltő vegyületek kerültek a figyelem középpontjába. Az utóbbi évek vizsgálati eredményei szerint a kutatók egyre fontosabbnak tartják az egyes vegyületek hormonháztartásra gyakorolt hatását is. A hormonháztartást megzavaró vegyületek közül különös aggodalomra adnak okot a ftalátok, mivel hatásuknak folyamatosan ki vagyunk téve.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
“Így játszunk mi…”
Budapesten az Újlipótvárosban három játékbolt is van, amelyeknek nemcsak kínálata, de hangulata is más, mint a fröccsöntött termékekkel zsúfolt pláza-játékboltoké.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Amerikai szülők perre mennek az egészségtelen ételek reklámjai ellen
Amerikai fogyasztóvédő szervezetek beperelték a Kellogg’s gabonapehely-gyártó céget és a gyerekműsorokat sugárzó Nickelodeon TV-csatornát, azzal a céllal, hogy a cégek szüntessék be a cukros ételek reklámjainak sugárzását. A pereskedők azt követelik, hogy a két cég a tévéből és az internetről is távolítsa el a gyerekeket célzó, egészségtelen ételeket népszerűsítő reklámokat.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A Nestlét ismét a babatápszer szelleme kísérti
A Nestlé egyik terméke kapcsán Európán nemrég újabb élelmiszer-pánik söpört végig. A botrány a nyolcvanas évek egyik nagyszabású élelmiszer-bojkottjának emlékét idézte fel, amit a cég inkább feledtetni próbál.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A nejlonzacskók birodalma – szemétkérdés Franciaországban
Franciaország lakói megszokták, hogy gazdag állam áll mögöttük, amitől, még ha egyre nagyobb gondokkal is küzd, elvárható az életszínvonal minden áron magasan tartása. A kényelmes, fényűző életmód mellett azonban gyerekcipőben jár a környezetvédelem, nem alakult ki a más nyugati országokra már jellemző alapvető környezetkultúra.
Uncategorized
Ökolimpia – Zöld dicséret a torinói olimpia szervezőinek
Aki szeretné azt hinni, hogy az olimpia a nemzetek nemes versenyének szép hagyománya, annak jó szórakozást kívánunk a következő hetekre. Aki azonban a kákán is csomót keres és kíváncsi rá, milyen környezetvédelmi kérdéseket vet fel egy többtízezer embert megmozgató rendezvény, az olvasson tovább.
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Jogsértő az Unilever összehasonlító reklámja
A Gazdasági Versenyhivatal szerint az Unilever Magyarország Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy reklámjaiban az általa gyártott Dove Intenzív krémnek a versenytárs Nivea kréménél jobb hidratáló és gyorsabb beszívódó képességet tulajdonított.
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
257 millió forintos bírság megtévesztő fogkrémreklám miatt
A Gazdasági Versenyhivatal 257 millió forint bírságot szabott ki a Colgate-Palmolive Magyarország Kft.-ra, amiért televíziós reklámjaiban azt állította, illetve sugallta, hogy a Colgate Total fogkrémek valamennyi más fogkrémnél hatásosabbak.
BOLYGÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Hóvirág helyett ajándékozz egy mosolyt!
Minden évben több millió hóvirág esik áldozatul a Valentin- és nőnapon szokásos virágcsokor ajándékozásnak. A gátlástalan “gyűjtőszenvedély” mára veszélybe sodorta a virág hazai állományát, és felkerült a védett növények listájára.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Üdítőipar nyomás alatt: önszabályozással a gyermekkori elhízás ellen
Alig egy hete adtunk hírt arról, hogy az Európai Bizottság egészségügyi biztosa nemrégiben harcot hirdetett a gyermekkori elhízás és egészségtelen táplálkozás ellen. A kezdeményezés első jelentős sikere: az üdítőitalgyártók önszabályozásának köszönhetően az uniós országokban ezentúl nem jelenhetnek meg üdítőital hirdetések a 12 éven aluli gyermekeket megcélzó médiumokban.