Találat a #Baba, gyerek, #Bútor, dizájn, dekor, #Ép test címkére
Cikkek rendezése
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Szatyorfogóval kényelmesen
A Magyar Design Évkönyv 2013-ban szereplő öko- és felelős alkotások közül ezúttal a szatyorfogót mutatjuk be. Használatával nem vágja kezünket a cekker. Van kicsi és nagy szatyorhoz is.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Komposztvécétől a bébiszitterig az ÖkoKörben
Izgalmas a dunakeszi ÖkoKör élete és utóélete: közös gyümölcsszüret, házi tojás, ingyen bébiszitter, komposztvécé, filmklub, készülő anyaközpont és nem utolsó sorban barátokká lett szomszédok. Győrki-Iványi Zsófia élménybeszámolója.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Bemutatkozik a Botanika kollekció
Új öko- és felelős design sorozatot indítunk. A Magyar Design Évkönyv 2013-ból ezúttal a festőnövényekkel színezett Botanika kollekciót mutatjuk be.
BABA-MAMA, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Parabének és triklozán: még mindig ott vannak a kozmetikumokban
A triklozán és a parabének egészségkárosító hatása már régóta bizonyított, ennek ellenére megtaláljuk a kozmetikumokban. Még a magát természetesként reklámozó, prémium kategóriás termékekben is előfordulhat, méghozzá a Magyar Természetgyógyászok Szövetségének ajánlásával.
SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
„A tűz mellett ezt fogom rágcsálni” – Alternatív fogkefét teszteltek a TVE tagjai
A Tudatos Vásárló Kedvezménykártya egyik elfogadóhelye, a Zöldbolt tesztelésre ajánlott 11 darabot a Woody névre hallgató környezetbarát, fogmosásra használható botocskából. A furcsa ízű alternatív fogkefét 11 támogató tagunk tesztelte. Woody-élmények egy hét használat után.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Henrich Alkotói Szint: Közösségi alkotótér iparművészeknek
Két éve történt, hogy Katona Barbara és Hegedűs Anna potenciális műhely után nézve a Heinrich ház második szintjén elterülő szobasokaságon sétált keresztül. Azonnal meglátták az élettel teli, barátságos alkotói szint lehetőségét, s szerencsére meg is ragadták azt. Ez lett a Henrich Alkotói Szint, a fiatal iparművészek alkotói tere. Az egyik szervezővel, Zeher Katalinnal beszélgettünk.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
12 féle ásványvizet kellett kivonni a forgalomból
12 különböző ásványvíz forgalmazását tiltotta meg és kötelezte a gyártókat a termék visszahívására a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága. A tételeket a nitrition koncentráció és a Pseudomonas aeruginosa engedélyezett határértéket meghaladó tartalma miatt kellett visszagyűjteni.
BABA-MAMA, DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Vállalják a felelősséget a ruhaláncok?
A pamutgyártás hatalmas ökológiai lábnyoma, a túlfogyasztás és a harmadik világbeli ruhaipari munkások sokszor nevetségesen alacsony fizetése és embertelen munkakörülményei miatt a globális méretekkel bíró ruhaipari cégeknek óriási a felelősségük. Vajon a hazánkban is jelen lévő, a piacot kifejezetten a fast fashion, vagyis az olcsó, eldobható divattal elárasztó cégek mennyire érzik felelősségük súlyát? 10 bolthálózat egy-egy boltját, honlapját néztük végig.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Miért jobbak a bio élelmiszerek és kozmetikumok?
Honnan ismerhetőek fel a hiánybetegségek, miért ne étrend-kiegészítővel kúráljuk magunkat, és miért van nagy szerepe a biogazdálkodásból származó alapanyagoknak? Összefoglaló Dr. Szentmihályi Klára, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia kutatójának elmondása alapján.
KONYHA ÉS KERT
Kutatás: mi az a funkcionális élelmiszer?
A telefon „okos”, a mosópor „intelligens”, a hűtőszekrény „no-frost”, a joghurt „biffidus essensis”, a sor a végtelenségig folytatható lenne. Varázsszavakat hintünk el a fogyasztók tudatában, melyekkel képesek vagyunk termékünket pozícionálni a piacon. Ezt a marketing szakma „USP” (sajátos értékesítési pont) néven emlegeti. Jelenleg ezek az egyedi jelzők gyártósoron, ipari mennyiségben keletkeznek, és képesek befolyásolni a fogyasztókat.