Találat a #Aktivista, #Felelőtlen marketing, #Megtévesztő reklám címkére
Cikkek rendezése
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Kinder tejszelet dietetikus szemmel
A Kinder tejszelet esetében a tej és a méz a varázsszavak, de vajon tényleg könnyű és egészséges ahogy a reklámok állítják? Dietetikus segítségével néztük meg közelebbről.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Szigorúbb szabályozást kérnek a civilek a szupermarketeknek
- #Aktivista
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #TVE Hírek
2013. december 9-én európai és latin-amerikai civilszervezetek, köztük a Tudatos Vásárlók Egyesülete petíciót adtak át Michel Barnier, az Európai Unió Belső Piaci és Szolgáltatási Biztosa titkárságának, amelyben azt kérik, hogy a Biztos támogassa a kereskedelmi láncok tisztességtelen forgalmazói magatartást megzabolázó szigorúbb európai szabályozást. A petíciót 40 000 fogyasztó írta alá a világ minden tájáról.
DIVAT, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Tegyél a tisztességes kereskedelemért a TVE-vel!
Az emberi jogok világnapján a Tudatos Vásárlók Egyesülete kampányt indít, és arra kéri a magyar kereskedelmi láncokat, illetve az európai döntéshozókat, hogy teremtsenek átláthatóbb és igazságosabb körülményeket a beszállítói láncokban.
KONYHA ÉS KERT
Beszélgetés a közösségi mezőgazdálkodás magyar példáiról
Európában egyre inkább erősödik a közösségi mezőgazdálkodás mozgalma: gazdálkodók és vásárlóik alkotnak közösséget, hogy így segítsék egymást. A hosszú távú elköteleződésért cserébe a termelők biztos megélhetést, a fogyasztók pedig megbízható helyről származó, jó minőségű élelmiszert kapnak.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Miről szól a Ne Vásárolj Semmit Nap?
Manapság lételemünk a fogyasztás: egyfolytában pénzünket költjük, vásárlunk, legalábbis azon törjük a fejünket, mit és hol érdemes megvásárolni. Időnknek egyre nagyobb részét emészti fel a bevásárlóközpontokban tanyázás, a boltok közötti járkálás, a hirdetési újságok átnyálazása, vagy épp termékinformációk hajhászása az interneten.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Gyümölcsszüret a megapoliszban
Az őszi szüret nem csak a vidéki élet velejárója. Egyre szaporodnak az olyan nagyvárosi kezdeményezések, ahol helyi lakók gazdátlan vagy közterületen álló gyümölcsfákat szüretelnek le, és osztják szét rászorulók között, vagy saját használatra feldolgozzák. Az eredmény: friss gyümölcs, kevés környezetterhelés, erősödő helyi közösség.
DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A koptatott farmerek valódi ára
Számos civil szervezet felhívta már a figyelmet arra, hogy a koptatott farmerek előállításának technológiáján változtatni kell, mert munkások ezreinek egészségébe, vagy akár életébe kerül a kőmosott farmer. Segíts te is, hogy a távol-keleti gyárak alkalmazottai valódi védelemben részesüljenek!
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Méltányos szupermarket? Kérjük, írd alá a petíciót!
Ha meg akarod védeni a szupermarketek beszállítóit, ne tétovázz! Írj az európai parlamenti képviselőknek még ma, de legkésőbb szeptember 5-ig.
Zöld Otthon mindenkinek
Tiszta vizet mindenkinek
Az Európai Polgári Kezdeményezés segítségével talán megvalósul, hogy ténylegesen minden európai lakos hozzáféhessen a tiszta vízhez és a higiénikus szennyvízhálózathoz. Szeptember 9-ig 2 millió aláírásnak kell összegyűlnie, hogy az Európai Parlament érdemben foglalkozzon a témával. Írd alá te is!
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Reklámkritika: Szemfényvesztő Dove kampány a női önképért
A Dove legújabb kutatásából kiderül, hogy a magyar nőknek csupán 3%-a tartja szépnek magát. Ezt ellensúlyozandó kampányt indítottak, hogy a természetes női szépség fontosságát hangsúlyozzák. Mindez nagyon szimpatikus egészen addig, míg végig nem nézzük az anyavállalat, az Unilever többi termékcsaládjának reklámjait a makulátlan, csini anyukákkal és kisimult arcú nyugdíjasokkal…