Találat a #Emberi jogok, esélyegyenlőség, #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok, #Shopping consciously, #Szupermarket, piac, kisbolt, #Zöldség-gyümölcs címkére
Cikkek rendezése
KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS
Zöldségátvétel percről-percre: a gazdaságtól az asztalomig
A Birs zöldségközösség egyik tagja bemutatja, hogy néz ki egy zöldségátadós nap percről percre. Mit csinál a fogyasztó és a gazda, na és mi történik a zöldséggel egy nap alatt? Képes riportunk következik.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Lidl: marketingből ötös, de hol a fairplay?
A Lidl-nek fontos a méltányos kereskedelem és a fenntarthatatóság – legalábbis a szavak szintjén. Azonban a távoli országokban a láncnak beszállító gyümölcsültetvényeken embertelen munkakörülmények uralkodnak – állítja az Oxfam. A Lidl belement a tárgyalásokba.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Közösségi kertek a fővárosban
Milyen közösségi kertek vannak Budapesten? Képes összefoglalónk következik.
KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS
Olyan, mintha lenne egy saját kertem, csak nem nekem kell kapálni…
Mit szeretünk benne a legjobban, és mi jelent kihívást? Most megtudhatjátok, hogyan látják a Birs zöldségközösséget a tagok és Héjjas Szilvi, a termelő.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Legyél Te is szupermarket detektív!
Csatlakozz Te is a TVE csapatához, és derítsük ki együtt, hogy milyen fenntartható termékeket kínálnak a budapesti és vidéki szupermarketek.
KONYHA ÉS KERT
Termékteszt: aszalt sárgabarack
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 9 különféle aszalt sárgabarack (kajszibarack) terméket vizsgáltatott be laboratóriumban. Valóban egészséges nasiról van szó? Mitől függ a cukortartalmuk, állaguk és színük? Mi végre a kén-dioxid? Mit mond a szakértő? Válaszok a cikkben!
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Áruházi polctrükkök, amikkel érdemes tisztában lenni
Miért van az, hogy bizonyos termékeket nem találunk meg az üzletekben, míg mások rögtön feltűnnek, szem előtt vannak?
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Így veszik rá a gyerekeket a boltokban a vásárlásra
A gyerekeket már fiatal korukban megcélozzák a különféle eladási trükkökkel, ezek a trükkök a türelmetlenségükre, a befolyásolhatóságukra és a fogékonyságukra épülnek javarészt.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Teszt: szupermarketek fenntartható termékkínálata
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 17 budapesti szupermarketet, drogérialáncot és nagyobb bioboltot tesztelt abból a szempontból, hogy mennyire etikus és környezetbarát a kínálata a következő termékekből: kávé, tea, csokoládé, kakaó, banán, ananász.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Rabszolgamunka a magyarországi almatermesztésben
Míg a boltokban a fogyasztó 300-400Ft-ot fizet egy kiló almáért, a termelő ezért már csak 100-150Ft-ot, az almaszedő munkás pedig kevesebb, mint 10Ft-ot kap. Mindez gyakran emberjogi problémákkal, hazai és nemzetközi jogszabályok felrúgásával társul.