Találat a #Ép test, #Kereskedelem, Fair Trade, #Ruházat címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A Lidl otthon átáll Fairtrade banánra
A Lidl idén októbertől 330 dél-németországi boltjában már kizárólag Fairtrade banánt árul, majd fokozatosan minden németországi üzlete átáll a Fairtrade banánra.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Wild Flower Bar: a slow virágbolt
Ha nem érdekelnek a virágokba tűzhető figurák, és a megszokott gerbera-szekfű kombónál valami természetközelibbre vágysz, akkor a mindenképp érdemes ellátogatnod a Vitkovics Mihály utcai Wild Flower Bar-ba. Az alapítók, Klenovszki Mimi és Tóth Kata vadvirágokkal, szezonális vásárokkal és workshopokkal várnak.
BABA-MAMA, DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Használt ruha: egyszer majd elborít mindent a sok gönc és kész?
Esztelenül olcsó az új ruha, vesszük is, mint a cukrot. Emellett irdatlan mennyiségű használt ruha is jön be az országba: a legnagyobb importálók között vagyunk a világon. Mégis, hová tesszük ezt a rengeteg göncöt? Hol adhatjuk le használt ruháinkat, hogyan állják a sarat kisebb adományboltok, milyen jó példák vannak az újrahasznosításra?
BABA-MAMA, DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Itt a vége a turizás virágkorának?
Reng a globális használtruha piac, a lökések itthon is érezhetők. Tarolnak a fast fashion márkák, esztelenül olcsó az új ruha, vesszük is, mint a cukrot. Sorra húzzák le a rolót a használtruha-boltok, sok helyen eltűntek a ruhagyűjtő konténerek, és ki tudja, mi jön még. Tényleg búcsút mondhatunk a turkálóknak?
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Gondoltad volna, hogy nem csak póló készül a gyapotból?
Világszerte 35 millió hektáron termesztenek gyapotot, melynek fő termőterületei Kína, India, Pakisztán és az Egyesült Államok. Több mint 75 országban összesen 100 millió család foglalkozik gyapottermesztéssel. A köztudatban a pólóink alapanyagaként ismert, pedig az élelmiszeripar is előszeretettel használja.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Jót enni, jót tenni – Fairfood, az etikus ételfutár
A Fairfood.hu netes ételrendelési szolgáltatás egyfajta szociális vállalkozás. Hosszútávú cél, hogy a rendelések után az éttermek jutalékából befolyt összeg 20%-át, vagyis a teljes bevételük ötödét jótékony célra fordítsák.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Mennyire fairek a kávézó óriások?
Amikor nemrég az itthon megtalálható kávézó-láncokat teszteltük kiderült, hogy nagyítóval kell keresni náluk a Fairtrade kávét. Viszont akkor mit takar, ha a Starbucks vagy a Café Frei maga nevezi saját magát etikusnak, méltányosnak, lelkiismeretesnek?
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Plüssfigurák hozzáadott értékkel
A segítő vásárlás azt jelenti, hogy egy olyan minőségi terméket vásárolunk, amelyet a munkaerőpiacon nehezen elhelyezkedni tudó munkavállalók készítettek. Így segítünk abban, hogy dolgozhasson, közösségben élhessen, csakúgy mint bárki más. A Gond-viselés Nonprofit Közhasznú Kft. 1993 óta segíti a fogyatékkal élő fiatalokat, hogy megélhessék a munka örömét.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Mennyire fair play a foci?
A foci, a kézilabda, a röplabda vagy a rögbi millióknak jelent örömteli pillanatokat, de nem létezne a legfontosabb kellék, a labda nélkül. Ugyanakkor azoknak az embereknek, akik ezeknek a labdáknak a nagy részét készítik, kevés okuk van a vidámságra… Lássuk a tényeket!
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Ilyen a tea
Isszuk forrón és jegesen, zölden, fehéren, feketén. A tea a víz után a legelterjedtebb ital a világon. Melyik fajtájában van több antioxidáns? Melyik a legnépszerűbb márka? Mi a rooibos? És mi az a chai latte?