Találat a #Elektronika, számítástechnika, #Kereskedelem, Fair Trade címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Készíts fair trade szaloncukrot, és nyerj!
Ha már házi szaloncukor, legyen méltányos! Készítsd el a saját szaloncukrodat fair trade csokival vagy kakaóval, küldj róla fotót a TVE-nek január 15-ig. A legjobb alkotások között ajándékcsomagot sorsolunk ki.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Segíts Banán Ferinek: legyen fairtade a boltokban!
A magyar fogyasztók is megérdemlik ugyanazokat a fairtrade termékeket, mint a nyugat-európai szomszédok. Méltányos kereskedelmet kérünk a LIDL, a SPAR, a TESCO, a CBA és a COOP, üzleteibe – állj te is az ügy és a kampány nagykövet banán mellé.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Tévhitek a méltányos kereskedelemről
A méltányos kereskedelem az átláthatóságot hirdeti, mégis sok homályos és valótlan tévhit kapcsolódik hozzá. Most ezeket tisztázzuk.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A Fairtrade magasan üti a Rainforest Alliance-t
Miközben folyamatosan nő a méltányos kereskedelemből származó termékek száma, a fogyasztók, civil szervezetek részéről is egyre nagyobb az igény, hogy rálátást kapjanak arra, ezek a tanusítványok valóban mennyire javítják a dolgozók munkakörülményeit, jogbiztonságát. Egy hiánypótló tanulmányt mutatunk be.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A Fairtrade prémium javít a banánmunkások helyzetén
A fairtrade banánültetvényeken dolgozók nem a bér, hanem leginkább a prémium nyújtotta természetbeni juttatások és a jobb szakszervezeti képviselet miatt vannak előnyösebb helyzetben a nem fairtrade munkásokkal szemben.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Szupermarketekben nyomoztunk
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 2016 júniusában közösségi szupermarket nyomozást tartott támogató tagjaival és önkénteseivel. Annak akartunk utána járni, hogy a magyarországi nagy szupermarketláncokban mennyire érhetők el a fenntartható termékek, különös tekintettel a Fairtrade termékekre.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Nyári fair trade séf lett
Nyári fair trade séf felhívásunk győztese régi, kedves olvasónk Gellért Zita lett, aki egy sütést nem igénylő édességgel rukkolt elő. Így magával is fair volt, hiszen a hőségben nem kellett olvadoznia a sütő mellett. Köszönjük, hogy a méltányos kereskedelmet támogatjátok!
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Hogy készül a cipőd? – Ki mit tehet az etikusabb cipőért
Korábbi cikkeinkben körbejártuk a cipőgyártás okozta súlyos környezeti és társadalmi problémákat. Ezek után joggal merül fel a kérdés, hogy mit lehet tenni, hogy javuljon a helyzet. Cikksorozatunk 10. és egyben utolsó részében erre adunk tippeket döntéshozóknak, gyártóknak és a tudatos vásárlóknak.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Az elköteleződés hajtja a fairtrade piacot
A legtöbb európai szerint támogatni kell a fejlődő országokban élőket. Ennek egyik eszköze a méltányos kereskedelem.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Lidl: marketingből ötös, de hol a fairplay?
A Lidl-nek fontos a méltányos kereskedelem és a fenntarthatatóság – legalábbis a szavak szintjén. Azonban a távoli országokban a láncnak beszállító gyümölcsültetvényeken embertelen munkakörülmények uralkodnak – állítja az Oxfam. A Lidl belement a tárgyalásokba.