Találat a #Bírság és megtévesztés, #Közlekedés, #Megtévesztő reklám, #Utazás, ökoturizmus címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Ökotúra a Karancson és a Medvesen
Ezúttal egy konyhájáról is nevezetes kultúrtájon csatangoltunk a szlovák–magyar határ mentén. Palócföld két ékességét a nevében is egyesíti a Karancs–Medves Tájvédelmi Körzet.
FOGYASZTÓ
Reklámkritika: Magyar Plasztikai Sebészeti Központ
El kell ismerni, a Te mit takarsz el? kampány rengeteg igen korszerű reklámeszközt vet be. Látszik, hogy komolyan foglalkoztak vele, valószínűleg sokba is került. Azt hiszem, itt kb. kimerül mindaz a jó, amit el lehet róla mondani.
FOGYASZTÓ
Nemzeti színek és a Hungarikum szlogen miatt GVH bírság az Auchannak
A GVH megállapította, hogy az Auchan tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes termékeinek népszerűsítése során valótlanul azt a látszatot keltette a fogyasztóban, hogy magyar terméket vásárol.
FOGYASZTÓ
Béda-Karapancsát ki ne hagyd!
Mohácstól a déli határig nyúlik az a nagyrészt védett tájegység, melyet egy csodálatos, zöld „folyosó” köt össze a közeli gemenci erdőkkel.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Betegbiztosítás külföldön
Mikor nyárelőn tengerpartról és pálmafákról álmodozunk, ábrándos tekintetünket vessük az OEP honlapjára is. Utazás előtt tájékozódjunk a balesetbiztosítás feltételeiről, nehogy egy ronda egészségügyi számlán elússzon a következő nyaralás ára.
FOGYASZTÓ
Reklámtrükkök ABC-je: astroturfing
Ez az egyik legpofátlanabb gerillamarketing eszköz. Az astroturfing a cégek, lobbicsoportok által létrehozott álmozgalmak életre hívása. Nem csak marketingeseket és beépített hangadókat foglalkoztat szép számban ez az ipar, de már komoly szoftvereket is kifejleszettek arra, hogy csőbe húzzák az „aktív” állampolgárokat.
FOGYASZTÓ
Bírság a Vodafone-nak és a Magyar Telekomnak
A megtévesztő reklámjaikért a GVH megbírságolta a Vodafone-t és a Magyar Telekomot. A két cég 2010 és 2011-es mobilinternet kampányaikban azt állította, az ő szolgáltatásuk a “legjobb” és “leggyorsabb” a piacon. Hogy hogyan lehet két különböző szolgáltatás egyszerre a legjobb ugyanazon a piacon, már önmagában rejtélyes.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Zöld smink – társadalmi felelősségvállalás a gyakorlatban
2009-ben négy vezető világmárka és egy lobbiszervezet szolgált rá a Fogyasztóvédelmi Világszervezet Rossz Vállalat díjára, amelyet a versenyzők a környezetvédelmi szempontból felelőtlen társadalmi magatartásuk miatt kaptak.
FOGYASZTÓ
Csatornafedő, hajókötél, szóbeszéd
A reklámipar sokszor a tényleges humort sem nélkülözi, legyen szó akár egy csatornafedőről vagy buszmegállóról. Viszont nem árt tisztában lenni vele, hogy akármennyire szellemesek is, ezek is csak el akarnak adni nekünk valamit.
FOGYASZTÓ
A Mecsek és a Tisza-tó is kiemelt turisztikai célpont
Tavaly az európaiak 51%-a tervezte nyaralását a saját országában. A tendencia feltehetőleg 2012-ben folytatódni fog. Ennek érdekében az Európai Bizottság egy-egy kevésbé ismert célterület népszerűsítésével arra bátorít mindenkit, hogy fedezze fel a közelében található rejtett értékeket.