Találat a #Aktivista, #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája, #Reklám, #Televízió, média címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A szöveg fontos, nem a kép – egészséggel kapcsolatos állítások élelmiszereken
“Csökkentett zsírtartalmú” , “erősíti a csontokat”. Vajon mennyire hatnak ránk ezek a mondatok, ha az élelmiszer csomagolásán látjuk? Az egészséggel kapcsolatos állítások vásárlásösztönző hatását vizsgálta egy nemzetközi kutatócsoport. Az eredményekből szemezgettünk érdekes adatokat.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Adományboltba járni jó
Adományboltba nem csak azért jó járni, mert igazi kincsekre és ritkaságokra bukkanhatunk, hanem továbbadhajtuk azokat a már nem használt dolgainkat, amelyek még másoknak jól jöhetnek. A TVE stáb kipróbálta a Filantrópia Adományboltot.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A 365 napos ruhadiéta
Anya és lánya egy napon úgy döntöttek, egy kerek éven át nem vásárolnak ruhát. Nem, nem külföldön, valahol távol tőlünk, hanem Magyarországon. Van-e esély kilépni a fogyasztás ördögi köréből? Anyát és lányát kérdeztük.
FOGYASZTÓ
Városi bringázás 10 pontban
Már nemcsak a belvárosban és rövid távokon, hanem a lassan, de mégiscsak épülő kerékpáros utaknak köszönhetően a bicikli kifejezetten hatékony, ráadásul kétségkívül a legkörnyezetkímélőbb közlekedési eszköz.
FOGYASZTÓ
Még mindig sok a jogsértő reklám
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2015-ös átfogó, reklámtevékenységet ellenőrző tesztjén a vizsgált reklámok 13%-ában talált jogsértést.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Áruházi polctrükkök, amikkel érdemes tisztában lenni
Miért van az, hogy bizonyos termékeket nem találunk meg az üzletekben, míg mások rögtön feltűnnek, szem előtt vannak?
FOGYASZTÓ
Hogyan lesz a zsezsgésből átverés – azaz a „buzz marketing” etikai határai
Amerikai civil szervezetek vizsgálatot kezdeményeztek a leplezett marketingtechnikák egyre terjedő használatával kapcsolatban. Etikátlannak tartják, hogy bizonyos cégek a gyanútlan fogyasztók személyes életterét észrevétlen reklámüzenetekkel bombázzák.
FOGYASZTÓ
A reklámok üres ígéretei
A cipőtől menő leszel mint Beckham, az autód jobb szülővé tesz és dezodor segít megtalálni az egyediséged. Csak néhány a reklámok abszurd ígéretei közül.
FOGYASZTÓ
4 trükk, hogy elejét vedd a gyermek bolti hisztijének
Gyerekkel, gyerekekkel vásárolni nehéz, nem véletlenül: rájuk, feléjük is marketingtrükkök tömkelege zúdul, nem csak a felnőttekre. Most néhányat kiemeltünk, hogy könnyebben el tudjuk kerülni a hisztit.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Mire költöttük a pénzünket 2014-ben?
Egy magyar ember átlagosan 908 ezer forintot költött 2014-ben, ami az EU átlag fele. A legnagyobb kiadást az élelmiszerek és rezsi jelentette.