fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

4 trükk, hogy elejét vedd a gyermek bolti hisztijének

Gyerekkel, gyerekekkel vásárolni nehéz, nem véletlenül: rájuk, feléjük is marketingtrükkök tömkelege zúdul, nem csak a felnőttekre. Most néhányat kiemeltünk, hogy könnyebben el tudjuk kerülni a hisztit.

Mit tehetünk? Mindenekelőtt törődjünk bele: világunk fogyasztásorientált. Segítsük őket, hogy tudatosan tudjanak dönteni, hiszen aki ismeri jogait, és harsány, exhibicionista panaszkodás helyett már fiatalon is nyugodt és határozott hangnemben, felkészült kommunikációval reklamál a boltban – ha kell.

Milyen rendszerességgel visszük vásárolni?

Mert az is fontos, hogy a jó példát lássa, így néha nem árt magunkkal vinni a gyerekeket is. Az sem mindegy, hogy a sarki kisboltba küldjük-e, ahol jól ismerjük az eladót és tudjuk, hogy nem fog mindenféle felesleges holmit sózni a gyerekre vagy a nagyobb szupermarketbe, ahol kicsit más helyzet vár rá: nagyobb termékválaszték, hosszabb sor, több impulzus.

Az is fontos, hogyan kommunikálunk otthon a vásárlásról – nyűgnek, az élethez tartozó szükséges teendőnek vagy a hétvégi programok csúcsának láttatjuk-e előtte a vásárlást? 

Ha úgy döntünk magunkkal visszük, íme néhány lehetőség, amik megkönnyíthetik a vásárlás menetét. Korábbi anyagunkban a bolti trükkökre hívtuk fel a figyelmet, ezeket is jó szem előtt tartani.

További cikkeink a témában:
A kicsik és a reklámok

 

Éhesen ne!

Alap, a fejünkben is van, aztán mégis nagyon könnyű úgy elindulni, hogy mindenki éhes. Messze túlmutat azon a dolog, hogy esetleg megeszik a gyermek egy kiflit vagy megiszik egy üdítőt és a pénztárnál már csak a csomagolást mutatva magyarázkodunk, az a helyzet, hogy éhesen sokkal könnyebb mindenfélét összevásárolni, ráadásul az éhes gyerek pedig egyáltalán nem tudja türtőztetni magát s előfordulhat, hogy inkább beadjunk a derekunk, csak ne kelljen a boltban vitázni. Sokan épp ezért tartanak az autóban, a táskában némi nehezen romló harapnivalót, hogy elejét tudják venni az ilyen típusú helyzeteknek. 

 

 

A bűvös bevásárlólista

A lista a felnőtteknek is nagy segítség, hiszen ha gyerekkel megyünk vásárolni, szétszóródik a figyelmünk. Érdemes az elején átgondolni, mit mondunk következetesen, miért ragaszkodunk a listához (erre van keret; ha csak ezeket vesszük meg, belefér egy közös szórakozás stb.), nagy eséllyel idővel működni fog a dolog. A listán szereplő dolgok keresése lehet kincsvadászat, pipálhatnak a gyerekek vagy ha már akkorák, hogy szabadon is mászkálhatnak a boltban, lehet a gyorsítás része az, hogy elmennek egy-egy dologért, amiért esetleg egy pici jutalmat is kapnak (nem feltétlenül a boltban). Meglepően segítőkészek tudnak lenni, ha hagyjuk őket, bár ennek az ellenkezője sem ritka, lényeg, hogy találjunk motivációt a segítésre.

 

 

 

Adjunk feladatot!

A keresés szintén jó feladat lehet, bár kétségkívül kell rá készülni: a rendszeresen vásárolt termékekről készítsünk kártyát, ami alapján a gyerekek meg tudják találni a boltban a kiválasztott dolgokat, még testhezállóbb, ha a kedvenc élelmiszereik szerepelnek a képeken. A feladat szépsége, hogy egész kicsi gyerekek is részt tudnak benne venni és a sikerélmény sem marad el, ha megtalálják azt bujkáló konzervet, rejtőzkődő gyümölcslevet. A figyelemelterelés jó kis módszere lehet ez úgy, hogy közben tényleg segítenek is a kicsik. 

 

A választás varázsereje

Sokszor olvashatunk gyermeknevelési tanácsadás ügyében a zárt választási lehetőségekről, ezzel magunkat is sok nehézségtől megkímélhetjük és a gyermekek is úgy érzik, dönthettek valamiről. Például: ha sikerül mindent kipipálni a bevásárlólistáról és fegyelmezetten segít vagy legalábbis nincs hiszti, akkor az előre megbeszélt 2 dolog közül választhat, melyiket szeretné. Ezzel kivédhetjük, hogy valami olyasmiért ácsingózzon, amit úgysem veszünk meg, viszont tényleg megvan a választás lehetősége, a zárt lehetőségeken belül.

 

Grafika: Szalay György

 

Ez nem fair!

Nem a gyerekek megszólítása az egyetlen probléma a szupermarketek tevékenységével kapcsolatban. A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta foglalkozik a szupermarketek fenntarthatósági hatásaival, a tisztességtelen forgalmazói magatartással, és a Méltányos gyümölcsöt! kampány keretében a szupermarketek méltányos gyümölcskínálatának alakulásával. Olvass többet a tisztességtelen forgalmazó magatartásról itt:

 

 

 

Hallgasd meg, mit üzennek a banánmunkások!

 

 

Tetszett a cikk, szeretnél még több akciót? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

 

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

  Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – a fogyasztók érdekében. A cikk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium FV-I-15. 15-2015-00014 jelű pályázat keretében frissült 2016-ban.  

 A videó a Földművelésügyi Minisztérium Zöld Forrás PTKF/1230/2015 jelű pályázat keretében készült.

  

Ezt a projektet az Európai Unió finanszírozza.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás