fbpx

Kérdések és válaszok

Tisztelt Cím. Szeretnék tanácsot kérni, egy immár fél éve húzódó kárigény bejelentésről. 2011, decemberében vásároltam (előre utalás) egy antik dísztárgyat (35.000-ft, porcelán). Gondolván,hogy a postai kiszállítással biztos sérülne, a feladóval egyeztetés után a futárszolgálat mellett döntöttünk. Mikor kiszállították, nem állt szándékomban addig átvenni, míg meg nem bizonyosodtam róla, hogy a tárgy nem sérült. A futár igen erőszakos volt, nem engedte hogy megnézzem, míg alá nem írtam az átadási nyilatkozatot, mondván, hogy ez a szabály. Ez még inkább okot adott, hogy átvétel előtt megnézzem. Így is lett, és a tárgy törött volt. Nem írtam alá a papírt, így a futár nem tudott elmenni, felhívtam a céget, hogy megkérdezzem mi ilyenkor a teendő. Kitöltöttünk egy jegyzőkönyvet, a tárgy sérülésével kapcsolatban. Mivel a cég kötelezett rá, át kellet vennem a tárgyat. Fényképeket készítettünk és elküldtük a cégnek. Millió kifogás után most sikerült végre találnom valakit a futárszolgálatnál aki válaszol is. Azt mondták szükségük van a csomagbiztosítási tanúsítvány megküldésére. Ez megvan. Majd miután megemlítettem, hogy tanácsot kérek a fogyasztóvédelemtől, még inkább le szeretnének rázni. Kérdezném, milyen jogaim vannak ez ügyben. Valóban nem követelhetek kártérítést, vagy csupán ők nem szeretnék kifizetni. A tárgy megfelelően volt csomagolva, ezt a képek is bizonyítják, valamit feltüntetve ,hogy törékeny. Már 2011 decemberében elkezdőzött a hercehurca és magamnak kell utánajárni. Előre is köszönöm válaszukat.

Üdvözlöm! Én azt szeretném tudni, hogy most mitévő legyek: Vettem anyukámnak egy szandált május 4. pénteken 29.990 Ft-ért (a boltban nem emlékszünk honnan vette le anyu, voltak 50 %-os leárazások szertefelé sok terméken) én nem ellenőriztem se a terméket, se az árat. Csak fizettem, mert ajándék volt. Aztán anyu másnap szombaton mondta, hogy a szandál alján van egy 26.990-es ár áthúzva, majd 50 % és egy 13.495 Ft-os ár. Hát így már 3 ára is van a terméknek, egy egyértelműen áthúzva, egy 50% kedvezményes, de én mégis a legdrágábbért vettem meg. Az a kérdésem, most mit tehetek, tegyek? A boltot értesítettem még aznap, a hölgy azt mondta, nekik a legdrágábbik (amin én megvettem) ár szerepel a gépükben (ilyen eset megjegyzem a Tescoban is sűrűn előfordul, hogy nincs egy termék átárazva, aztán mehet az ember a vevőszolgálatra a visszajáróért) és a hölgy visszahívást ígért május 7-én hétfőn, amikor a nagyker is nyitva van, ez a visszahívás természetesen nem történt ma meg. Ez a bolt a Sugárban van, Rialto márkájú a szandál. Olasz bőr termék. Válaszát nagyon köszönöm! Tisztelettel: Molnár Tímea

Hol lehet szentjánoskenyérmag lisztet vásárolni?

Jelentkeztem egy állásra, ahová fel is vettek, szerződéskötés nem volt, először egy ún. "alapoktatásra" kell mennem, előtte viszont 5000 Ft-os regisztrációs díjat kellett befizetnem. Elmentem az "alapoktatásra", ami inkább egyfajta tájékoztatás volt kicsit részletesebben, mint akkor, amikor először voltam. Ezen információk tudatában nem fizettem volna be, mivel már nem akarok velük dolgozni. Írtam az igazgatónak, hogy mi a helyzet, de nem kaptam választ. Szeretném tudni, hogy esetleg van-e esélyem arra, hogy az 5000 Ft-ot visszakapjam?

Jelentkeztem egy álláshírdetésre, amire kaptam választ, hogy egy 1000 Ft-os kaukciót vizessek be, 7-8 munkanapon belül felekeresnek munkakezdés céljából. Befizettem április 10-én, azóta sem kerestek meg, írtam nekik, de semmiféle reakciót nem kaptam. A napokban találtam egy másik hírdetést is, a munka más lenne, de, akinek be kell fizetni az ugyanaz a személy, illetve számlaszám. Ilyenkor mi a teendőm?

Vásároltam decemberben egy Heavy Tools táskát. Április 16-án visszavittem, mivel a színe nagyon lekopott. Azt mondták, hogy elküldik a márkaszervízbe, kaptam egy elismervényt, amelyen az szerepelt, 3 munkanapon belül értesítenek, hogy kicserélik, kijavítják vagy mi a teendő tovább, a cserét 15 munkanapon belül el kell végezni. Április 28-án be mentem érdeklődni az elismervényt bemutatva, azt a választ kaptam, hogy november óta nem ezek a szabályok vannak, eltörölték a határidőt. Akkor kaphatok valamit is, ha szerviz válaszol, ami eltarthat 6 hónapig is, mert nincs határidőhöz kötve. Szétnéztünk az üzletben, ilyen táska nincs is(sem méretben, sem színben). Amit tudnék vásárolni, az jelentős árkülönbséggel lenne, ráadásul nem is tudnám használni. Azt a választ is kaptam, hogy május 2-án felhívnak, hogy milyen lehetőségeim vannak, azóta sem jelentkezett senki. Szeretném tudni, hogy mi a teendő ilyen esetben? A táskára a munkámhoz volna szükségem.

Jogos-e, ha a UPC 3.600 Ft körüli összeget kér(ne) azért, hogy a rendszerében átírja a nevemet, ami házasságkötés miatt változott meg? Amikor erről az operátor hölgy tájékoztatott, közöltem vele, hogy köszönöm szépen, maradnék a lánykori nevemnél.

Kedves Szakértők! Kíváncsi lennék a véleményükre, hogy megtévesztő magatartásnak minősül-e Önök szerint a következő: a MOL minden 5000 Ft feletti vásárlás esetén egy kupont ad, melyen kívülről szerepel a "Minden kupon nyer!", illetve a "Nyissa ki, és nézze meg nyereményét!" szöveg, ezzel szemben a kupon belsejében én pl. ezt találtam: "1+1 szabadidős programkupon Az első fizetett szolgáltatás megvásárlása esetén a másodikat ingyen biztosítjuk!". A weboldalon pedig, a beváltóhelyek és programok között végeredményképpen ezt a mondatot találtam: "Egy alkalmas komplett felnőtt belépőjegy esetén a második belépőjegy ingyenes." A kérdésem az lenne, hogy az "ÖN NYERT" és az "egyet fizet, kettőt kap" típusú akciók fogyasztóvédelmi szempontból megegyeznek, vagy megtévesztő, ha a kettőt azonosítják? Köszönöm

Tisztelt TVE! Építkezésünk során a gépész, légtechnikai cső helyett elektronikai csövet épített be. A kérdésem az, hogy a mellékelt adatok szerint, használhatjuk e a csövet szellőztetésre, a használat során várható e, hogy mérgező anyagok szabadulnak fel? Három gyermekünkkel költöznénk be, így nagyon szeretném megtudni van e a használatból adódóan valamilyen kockázatunk. A használat folyamán 15-25 fokos hőmérsékletű levegő áramolna a csőben ami jelenleg a beton aljzatban van lefektetve és be van betonozva. Amennyiben a használat során káros anyagok szabadulhatnak fel, van e lehetőség a cső belsejének bevonására, hogy használható legyen? Várom válaszukat, mellékelem a termék tanúsítványát! Amennyiben további információra lenne szükségük, elérhetőségeimen kapcsolatba léphetnek velem. Köszönettel, Nóra Általános információk A dupla falú REPLAST csővezeték alapanyaga magas sűrűségű polietilén, elektromos és telekommunikációs csőhálózatok föld alatti kialakítására. Összetétele két koextrudált egység, külső egység bordás, mely garantálja a lépésállóságot, rugalmasságot és belül sima fal, mely elősegíti a vezetékek könnyü beszerelését. A két egység a koextrudálás folyamán összeolvad, így lehetetlen a két egységet szétválasztani. MŰSZAKI TULAJDONSÁGOK •Előállítás: külsőleg bordás / korrugált – belső fal sima •Meghatározása: általános csővezeték DN (névleges átmérő) 40 mm / 200mm •Összetétel: magas sűrűségű polietilén 70%-ban alacsony sűrűségű polietilén 30%-ban •Felhasználási terület: alacsony feszültségű elektromos kábelek valamint telekomunikációs csőhálozatok föld alatti kialakítására. •Felhasználás korlátozásai: -50°C / +60°C •Hajlíthatósága: 15 x a külső átmérő •Ütőellenállás: EN 50086-2-4A 1/CEI23-46) >450N deformáció külső átmérő 5%-a •Szakítóproba: >650 N •Csomagolás: 50 mt-es tekercsekben / 6 mt-es szálakban (Ø200mm 25 mt-es tekercsben) •Kiegészítők: toldó elemek és szigetelő gyűrű •Felhasználási terület: Föld alatti ágyazatban Gyártó cég: Replast Corrugati SrL. I-33047 Remanzacco UD, Via Salt 58 Italia Importőr, forgalmazó Nyugat Kereskedelmi Kft. H-8800 Nagykanizsa, Magyar u. 189

Tisztelt Johanna! Karácsonyra interneten rendeltünk egy táblagépet (32000Ft értékben), melyet futárcég szállított ki. A termékről sajnos kibontás után derült ki, hogy törött, amit azonnal jeleztünk az eladó üzlet felé és kértük cseréljék ki. Ők erre azt a választ adták, hogy be kell vizsgáltatniuk, hogyan keletkezhetett a sérülés. A terméket visszaküldtem, közben érdeklődtem, utána olvastam a dolgoknak és 8 napon belül éltem az elállási jogommal, melyre megint csak azt a választ kaptam, hogy a bevizsgálásig nem fogadják el az elállási kérelmemet. 2-3 hetet ígértek a vizsgálatra, ez január elején(9-én) történt, melyre március 22-én kaptam választ, hogy bevizsgálták és elutasítják az igényemet, mivel a gyártó visszaküldte nekik a terméket hogy nem gyártási hibás, viszont felajánlották hogy kb. 15000Ft-ért megjavíttatják. A javítást nem kértem, hanem végső elkeseredésemben kértem küldjék vissza a terméket. Mindezt április 9-én, melyre a mai napig nem kaptam semmilyen választ. Érdeklődnék esetemben mi a teendő, jogos e az elállási szándékom. Tisztelettel: Jakabné Gebri Anikó