
| Tudatos Vásárló
A webáruház visszatartási joga
Elálltam a vásárlástól, de a webáruház a visszatartási jogra hivatkozva nem akarja visszaadni a pénzem, amíg a terméket vissza nem kapja! Mi ez a visszatartási jog?
Ha fogyasztóként úgy döntünk, hogy élünk a 14 napos indokolás nélküli elállási jogunkkal, akkor kötelesek vagyunk egyértelmű elállási nyilatkozatot tenni, és a megvásárolt terméket visszaküldeni a webáruház részére. A webáruház az elállási nyilatkozat megérkezését követő 14 napon belül köteles a vételárat és a kiszállítási díjat a részünkre visszatéríteni.
A kormányrendelet a webáruházak részére biztosítja a visszatartási jogot. Ez azt jelenti, hogy a webáruház mindaddig nem köteles visszafizetni a vételárat és a kiszállítási díjat, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni
A Fogyasztó Barát tanácsa: a terméket – az elállási nyilatkozathoz hasonlóan – mindig igazolható formában küldjük vissza (pl. postai feladóvevénnyel), és a visszaküldés tényét mindig igazoljuk is az eladó felé. Ezt követően már nem hivatkozhat arra, hogy a vételárat és a kiszállítás díját nem utalja vissza nekünk!
Legközelebb arról lesz szó, hogy ki fizeti a révészt, ha nem a legkevésbé költséges kiszállítási módot választottuk, majd utóbb elálltunk a vásárlástól.
A vonatkozó jogszabály a 45/2014. kormányrendelet 23. §; (4) bekezdés
Tetszett a cikk? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással. Köszönjük!
Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!
A TVE éves támogatói díja 2500 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.