fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Az új Nintendo Switch-ben is megvan a régi hiba – hol tehetünk panaszt?

nintendo switch hiba

Hiába jelezték korábban vásárlók és európai fogyasztóvédők, hogy probléma van a Nintendo Joy-Con kontrollerjével, a Switch új, ősszel piacra dobott modelljében változatlanul fennállnak ugyanezek a hibák – figyelmeztettek norvég fogyasztóvédők. Eddig összesen 25 ezer felhasználó nyújtott be panaszt az Európai Bizottsághoz. Az ügy kapcsán ismét leírjuk, hogyan érvényesíthetjük vásárlói jogainkat.

Számos európai fogyasztóvédő szervezet és maga az európai fogyasztóvédelmi szervezeteket tömörítő BEUC is panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnak még 2021 januárjában, miután kiderült, hogy a Nintendo Switch nevű hordozható játékkonzol analóg kontrollerje sok esetben rosszul működik.

Amikor a cég az idén ősszel piacra dobta az új Nintendo Switch-et, a fogyasztóknak ismét csalódniuk kellett, mert az új modellnél is fennáll a Joy-Con kontrollerrel kapcsolatos probléma – figyelmeztet az ügy kapcsán a norvég Forbrukerrådet fogyasztóvédő szervezet.

Eddig összesen 25.000 felhasználó szerte Európából (Franciaországból, Belgiumból, Hollandiából, Portugáliából, Olaszországból, Szlovákiából, Szlovéniából és Görögországból) nyújtott be panaszt az Európai Bizottsághoz az ún. drifting nevű hiba miatt. A fogyasztók által tapasztalt probléma, hogy a Joy-Con névre hallgató kontrollerek analóg karjai egy idő után szinte önálló életet élnek: akkor is mozgást érzékelnek, ha nem mozgatja semmi. Márpedig így lehetetlen rendesen használni a kontrollert és magát a játékot is. A hiba nem rögtön a vásárlás után jelentkezik, így valószínűleg az elhasználódáshoz lehet köze.

Elromlott, késve jött – hova forduljunk fogyasztóvédelmi panasszal?

“Csalódottak vagyunk, mert azt látjuk, hogy a Nintendo nem tett kellő lépéseket a hiba elhárításáért, mielőtt a Switch új verzióját piacra dobta volna. Pedig azokat a fogyasztókat, akik az új konzolt vásárolják meg, tájékoztatni kellene az esetleges hibáról”– mondta el az eset kapcsán Thomas Iversen vezető jogi tanácsadó a norvég Forbrukerrådet fogyasztóvédő szervezettől. A történet ráadásul nem csupán a Nintendo számos csalódott vevőjéről szól, hanem arról a nyilvánvaló negatív környezeti hatásról is, amit az elromlott és kidobott játékok eredményeznek.

A Nintendo a történtekre reagálva közölte, hogy „a Joy-Con kontroller konfigurációja és funkciója a Nintedo Switch OLED-modellben ugyanolyan, mint azelőtt” – olvasható a norvég szervezet közleményében. Bár a cég igyekszik a hibás termékek miatt reklamáló vásárlói dolgát megkönnyíteni, például létrehozta a joyconrepair.nintendo.com-ot, ahol kész formanyomtatvány online benyújtásával igényelhetnek a vevők ingyenes javíttatást, a magyar nyelvű nintendo.hu-n több percnyi keresgélés után sem bukkantunk hasonlóra.

Pont nincs raktáron, de van helyette drágább – trükkös ajánlatok webáruházakban

A cég “továbbra is úgy hozza forgalomba a termékeket, hogy tud a hibáról és nem közli azt a fogyasztókkal sem a marketingben, sem a promóciós anyagaikban vagy a csomagolásokon. Anyagi érdeke fűződik ehhez, hiszen nem szeretné, hogy a termék eladása leálljon, és/vagy nem szeretne komoly pénzt áldozni ennek a hibának az orvoslására” – fogalmazott korábban az ügy kapcsán az egyik vásárló, Luz Sanchez ügyvédje, miután ügyfele 5 millió dolláros kártérítésért perelte be a Nintendo gyártóját.

Fogyasztói jogok

Gyártási hiba esetén a fogyasztók jogosultak új, hibátlan terméket vagy ingyenes javítást kérni. A terméket eladó cég felelős a hiba javításáért, a fogyasztónak pedig joga van panaszt tenni közvetlenül a cégnél vagy a forgalmazónál.

Azt javasoljuk a fogyasztóknak, hogy ha hibát tapasztalnak a kontrollernél, tegyenek panaszt róla minél hamarabb.

Garancia, jótállás, szavatosság – új jótállási szabályok 2021-től

Vigyük vissza

Drága elektronikai cikkről beszélünk – a termék ára 100 ezer Ft fölött van -, amelynek meghibásodása a használat során csak egyre nyilvánvalóbbá válik. Rengeteg oktatóvideót találni a neten arra, hogyan tudják megjavítani a felhasználók a kontrollert, ez viszont azzal is járhat, hogy a fogyasztók elveszíthetik az ingyenes javításhoz való jogukat.

A szavatossági igény érvényesítésére négyféle megoldás van: 1. a termék javítása, 2. a termék cseréje, 3. árleszállítás, 4. szerződéstől való elállás, ami a vételár visszatérítésével jár. Javítás vagy csere esetén a terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a szavatossági igény elévülése újból kezdődik.

Bár meggyőződésünk, hogy a dolgokat meg kell javítani, túl nagy a kockázata annak, hogy a felhasználók elrontják a kontrollert, miközben megpróbálják maguk megjavítani. Itt összefoglaltuk, milyen lépésekben hová fordulhatunk vásárlóként panasszal. Mindenképpen azt javasoljuk, hogy a javítást hagyják a gyártó vagy a forgalmazó cégre, hiszen nekik van műhelyük, eszközük az efféle munkákra. Ha problémát tapasztalna a kontrollerrel, első körben ahhoz a kereskedőhöz forduljon panaszával, akinél vásárolta. Ha nem tud egyezségre jutni a forgalmazó vagy gyártó céggel, azaz nem tudja érvényesíteni jótállási jogait, javasoljuk a mediálást, amit Magyarországon a Békéltető Testületek végeznek.


FV-19 pályázat logoEz a tartalom az Innovációs és Technológiai Minisztérium FV-I-21/C jelű pályázata támogatásával készült.

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára